וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזרחי טפחות לא יצטרף לבן דב בהשקעה בפרטנר

שרון שפורר

13.10.2009 / 17:40

בן דב ינסה להשלים את המימון לפרטנר בגיוס של כ-150 מיליון שקל באג"ח בתוך מספר ימים



בנק מזרחי טפחות לא יצטרף להשקעה במניות פרטנר לצדה של חברת סקיילקס שבשליטת אילן בן-דב. למרות שהדבר פורסם כבר לפני כשבוע ב-themarker, סקיילקס שבשליטת בן דב אישרה את הפרסום רק היום עם הוצאת דיווח מיידי. במקביל נודע עוד כי קרן קפיטל ריסרץ' תצטרף להשקעה בפרטנר, כפי שכבר פורסם. מי שביצע עבור קפיטל את העסקה הוא אקסלנס שירותי בורסה שסיכמה עם סקיילקס על רכישת 0.64% ממניות פרטנר בתמורה לכ-67 מיליון שקל.



ב-2 בספטמבר דיווחה סקיילקס על מגעים עם מזרחי טפחות להצטרפות לעסקה לרכישת השליטה בפרטנר מידי האצ'יסון. מזרחי טפחות ניהל מגעים על 2% ממניות פרטנר בהשקעה של כ-200 מיליון שקל. אלא שמאז ועד היום לא פורסם כל דיווח על תוצאוץ המשא ומתן.



בתקופה שחלפה בן-דב הודיע על צירופה של חברת הביטוח מגדל לעסקה. מגדל תרכוש 0.7% מהמניות בהיקף של כ-70 מיליון שקל. עד כה השותף הגדול ביותר של בן-דב בעסקה הוא בנק לאומי שירכוש כ-5% מפרטנר בכ-500 מיליון שקל.



במקביל לנסיגת בנק מזרחי טפחות מההשקעה בסקיילקס ואחרי צירופה של קפיטל ריסרסץ לעסקה, מתכננת סקיילקס לבצע (בהמשך השבוע או בשבוע הבא) גיוס של 150 מיליון שקל לפחות בהרחבת שתי סדרות אג"ח שהנפיקה באחרונה. זאת כחלק מגיוס כולל של כ-1.5 מיליארד שקל לצורך רכישת השליטה בפרטנר.



בקבוצת סקיילס מקווים להשלים את עסקת פרטנר עוד באוקטובר, או לכל המאוחר עד אמצע נובמבר. זאת כדי להיות זכאים לדיווידנד שתחלק פרטנר בתקופה זו בעבור הרבעון השני של השנה. על סקיילקס להשלים את העסקה עד אמצע דצמבר (אם כי ניתן להאריך את המועד האחרון בהסכמת הצדדים עד אמצע פברואר). אם החברה לא תשלים עד אז את העסקה, היא תבוטל, ועל סקיילקס יהיה לשלם קנס ענק של כחצי מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully