וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לקריסת הבנק הגדולה בארה"ב מאז וושינגטון מיוצ'ואל? מנכ"ל CIT התפטר; המניה נופלת ב-14%

נמרוד הלפרן

13.10.2009 / 18:34

גוברים הסיכויים לפשיטת רגל; המסחר בחוזי CDS עלות הביטוח כנגד חדלות פירעון באג"ח CIT עולה ל-41.2%



מניית הבנק האמריקאי הוותיק cit צוללת ב-20% במסחר בוול סטריט בעקבות הודעת הבנק כי היו"ר והמנכ"ל, ג'פרי פיק, יתפטר מתפקידיו בסוף השנה. פיק, בן 62, שימש כמנכ"ל הבנק מאז שנת 2004 ובתפקיד היו"ר מאז שנת 2005.



כמו-כן, צלילת המניה באה על רקע דיווחים הולכים וגוברים בנוגע לפשיטת רגל אפשרית של הבנק עקב עניין מועט מצד בעלי האג"ח של הבנק, בתוכנית שנועדה לאפשר לבנק לדחות את מועד הפירעון של חלק מחובותיו.



cit, מהבנקים המסחריים הגדולים בארה"ב, הציע החודש לבעלי האג"ח שלו להמיר את האג"ח שברשותם באג"ח חדשות שינפיק ובמניות בכורה. ההצעה של הבנק באה כדי לאפשר לו לדחות את מועד הפירעון של חלק מחובותיו, המסתכמים ב-29 מיליארד דולר.



במקרה שלא יצליח לגייס את תמיכתם של בעלי האג"ח בתוכנית - אשר אמורה לצמצם את נטל החובות של הבנק ב-5.7 מיליארד דולר - עשוי הבנק להיאלץ להכריז על פשיטת רגל, כך נמסר מ-cit בתחילת החודש.



כעת הסיכויים נוטים לכך ש-cit, אשר נוסד לפני 101 שנים, יעדיף להיכנס לפשיטת רגל מתוכננת מראש - כך מסרו לרויטרס גורמים מקורבים לעניין. לרשותו של הבנק עומד זמן מוגבל לארגן מחדש את חובותיו, שכן הבנק נדרש לפרוע חובות בסך כ-3 מיליארד דולר ברבעון הרביעי של השנה.



במקרה ש-cit יפשוט רגל, תהיה זו קריסת הבנק הגדולה ביותר בארה"ב מאז שהרגולטורים השתלטו על בנק ההלוואות והחיסכון וואשינגטון מיוצ'ואל בספטמבר. cit, המספק הלוואות למיליון חברות קטנות ובינוניות בגודלן, במיוחד במגזר הקמעוני, קיבל בשנה שעברה סיוע בסך 2.3 מיליארד דולר מתוכנית הסיוע לנכסים בעייתים (tarp).



לאחר שהממשל בארה"ב סירב לערוב לאג"ח של הבנק, קיבל cit הלוואת חירום בסך 3 מיליארד דולר מבעלי האג"ח הגדולים שלו. כמו-כן ביצע הבנק רכישה חוזרת של אג"ח בהיקף של מיליארד דולר בניסיון לארגן מחדש את פעילותו ולהימנע מקריסה.



במסחר בחוזי cds - credit default swap העלות השנתית של ביטוח כנגד חדלות פירעון באג"ח של בנק cit בסך 10 מיליון דולר לתקופה של חמש שנים עולה לרמה של 41.2% (4.12 מיליון דולר) לעומת 36.7% בתחילת החודש - לפי נתוני cma דאטהוויז'ן. בנוסף לכך, נדרשים המבטחים לתשלום של 5% נוספים (500 אלף דולר) מדי שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully