וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת אנרון לא נגמרת: בית המשפט העליון בארה"ב ידון בערעור המנכ"ל לשעבר ג'פרי סקילינג

נמרוד הלפרן

13.10.2009 / 18:39

ההונאה של סקילינג הביאה לקריסת חברת הסחר באנרגיה הגדולה בעולם; עונשו נגזר ל-24 שנות מאסר



בית המשפט העליון של ארה"ב הסכים לדון בערעור של מנכ"ל אנרון לשעבר, ג'פרי סקילינג, על הרשעתו בגין ההונאה החשבונאית אשר גרמה בתחילת העשור לקריסתה של חברת הסחר באנרגיה הגדולה בעולם. סקילינג, בן 55, נידון לעונש של 24 שנות מאסר.



סקילינג הורשע בשנת 2006, ביחד עם מייסד אנרון ומנכ"לה לשעבר, קנת ליי, ב-19 סעיפי אישום בגין הונאה, קשירת קשר לביצוע עבירה ומסחר לפי מידע פנים. עבירות אלו הובילו לפשיטת הרגל של אנרון בדצמבר 2001.



סקילינג דורש בערעור לבטל את הרשעתו ואת עונש המאסר שהוטל עליו, בטענה כי היו פגמים בהליך המשפטי של הרשעתו וכי עונש המאסר הממושך שהוטל עליו נוגד את החוקה האמריקאית. לדבריו, החלטת בית המשפט שלא להעביר את משפטו מהעיר יוסטון - אשר תושביה הביעו לדבריו בגלוי את רצונם לנקום במנהלי אנרון - מנעה ממנו משפט הוגן.



כמו-כן, סקילינג טוען כי הליך בחירת חבר המושבעים במשפטו היה פגום. לדבריו, עונש המאסר של 24 שנים שהוטל עליו היה בלתי סביר ואף חריג בהשוואה לפסקי דין דומים קודמים, ועל כן גם מנוגד לחוקה.



התמוטטות אנרון נחשבה בתחילת העשור לפשיטת הרגל הגדולה בתולדות ארה"ב והיתה הראשונה בשורה של פרשות הונאה אשר זיעזעו את המגזר התאגידי האמריקאי. התמוטטות החברה גרמה לפיטוריהם של אלפי עובדים, מחקה מיליארדי דולרים מכספי הפנסיה של עובדי החברה והסבה למשקיעים הפסדים של יותר מ-60 מיליארד דולר. הרשעתו של מייסד אנרון, קנת ליי, בוטלה לאחר מותו מהתקף לב כחודשיים לאחר שהורשע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully