וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבנות המיתון - קרטל הסמים במקסיקו: עלייה בגידולי המריחואנה הביתיים גורמת לנפילה בביקוש

נמרוד הלפרן

13.10.2009 / 21:49

לאור העלייה בגידולים הביתיים, נאלצים הסוחרים להעביר את הגידול לתחומי ארה"ב כדי להישאר תחרותיים



עלייה חדה בהיקף גידולי המריחואנה הביתיים בארה"ב בעקבות המיתון הכלכלי, מסב הפסדים כבדים לקרטלי הסמים של מקסיקו, אשר הכנסותיהם ממכירות מריחואנה בארה"ב מוערכות במיליארדי דולרים בשנה. כך דיווח בשבוע שעבר העיתון "וושינגטון פוסט".



בעבר, מקורה של רוב המריחואנה בשוק האמריקאי היה במקסיקו וקולומביה. עם זאת, כיום מגדלים כמחצית מהסם הנצרך בתחומי ארה"ב עצמה, בדרך כלל על ידי מגדלים ביתיים, דיווח העיתון.

למעלה מ-60% מהכנסות קרטלי הסמים של מקסיקו - 8.6 מיליארד דולר מתוך מכירות כוללות של 13.8 מיליארד דולר בשנת 2006 - מקורן במכירות מריחואנה בארה"ב לפי נתוני הבית הלבן. לאור העלייה בגידולים המקומיים בארה"ב, נאלצים סוחרי הסמים של מקסיקו להכניס שינויים במודל העסקי שלהם, ומעבירים את הגידול לתחומי ארה"ב כדי להישאר תחרותיים, דיווח הפוסט.



תפוקת המריחואנה של מקסיקו הסתכמה בשנה שעברה ב-15.9 אלף טונה. אולם בעוד שמגדלי הקנביס במקסיקו מקבלים כ-50 דולר עבור קילוגרם מריחואנה, הרי שמחירו של קילוגרם בערי ארה"ב מגיע ל-1,100 דולר. מכאן שמכירות המריחואנה של קרטלי הסמים המקסיקנים בארה"ב יכולות להגיע ל-20 מיליארד דולר בשנה.



מתחילת השנה השמידו רשויות החוק בארה"ב צמחי קנביס בשווי של 12 מיליארד דולר במחירי רחוב, בעיקר באזורי הגידול המסורתיים בארה"ב - מדינות קליפורניה, וושינגטון, אורגון, קנטקי, טנסי ומערב וירג'יניה. בשנה שעברה גדל מספר צמחי הקנביס שהושמדו על ידי רשויות החוק בארה"ב לכ-8 מיליון, לעומת כ-3 מיליון בשנת 2004.



בשנים האחרונות גברו הקולות הטוענים כי הפופולריות העצומה של המריחואנה בארה"ב עשויה לתרום באופן משמעותי לכלכלה במידה שהשימוש בסם יותר בחוק. 500 כלכלנים בכירים בארה"ב, ובראשם חתן פרס נובל לכלכלה המנוח מילטון פרידמן, קראו בקיץ 2005 לממשל האמריקאי לשקול לגליזציה של המריחואנה בארה"ב. במכתב גלוי לנשיא לשעבר ג'ורג' בוש, קראו הכלכלנים "לקיים דיון פתוח והוגן לגבי האיסור החוקי על השימוש במריחואנה. אנו מאמינים כי קיום דיון כזה יוביל למסקנה שעדיף להפוך את המריחואנה לחוקית ולהטיל עליה מיסוי ופיקוח, כפי שנעשה לגבי מוצרים אחרים".



ביטול האיסור החוקי על שימוש במריחואנה בארה"ב והחלפתו במערכת מיסוי ורגולציה עשוי להביא לחיסכון בהוצאות של רשויות האכיפה ולהכנסות ממסים בהיקף של עד 10 מיליארד דולר בשנה, לפי הערכת פרויקט מדיניות המריחואנה (mpp) המקדם בחינה מחודשת של מדיניות ארה"ב כלפי שימוש במריחואנה.



מחקר של ג'פרי מירון, פרופ' לכלכלה מאוניברסיטת הארוורד, שפורסם מוקדם יותר העשור, העריך כי מערכת מיסוי ורגולציה של מריחואנה, הדומה לזו הקיימת לגבי משקאות אלכוהוליים, עשויה להביא לחיסכון בהוצאות של רשויות האכיפה ולהכנסות ממסים אשר יסתכם בעד 14 מיליארד דולר בשנה.



סקר של חברת זוגבי שפורסם בחודש מאי השנה הראה כי 52% מהציבור בארה"ב תומך בליגליזציה של המריחואנה. 37% מהנסקרים התנגדו, ו-11% אמרו כי הם אינם בטוחים בדעתם בעניין. סקר אחר, של רשת הטלוויזיה abc והעיתון "וושינגטון פוסט" שפורסם כשבועיים קודם לכן, הראה כי 46% מהציבור בארה"ב תומך בלגליזציה של כמויות קטנות של מריחואנה לשימוש עצמי - השיעור הגבוה ביותר שהשיב בחיוב לשאלה זו מאז שהשאלה החלה להופיע בסקר של abc-וושינגטון פוסט בשנות ה-80.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully