וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבי סטפק: הופתעתי מעוצמת העליות בבורסה ומהמהירות שלהם

נועם בר

13.10.2009 / 22:32

יו"ר בית ההשקעות מיטב צופה כי האינפלציה הממוצעת במשק תעמוד בשנים הקרובות על 2%



"ההערכה שלי היא שהאינפלציה הממוצעת בשנים הקרובות תעמוד על 2% לפיכך בניגוד למקובל עדיף אג"ח שקליות ממשלתיות על פני אג"ח צמודות מדד קונצרניות בדירוג aa",כך אמר הערב צבי סטפק, יו"ר בית ההשקעות מיטב, בכנס יועצי השקעות שקיים בית ההשקעות הערב בת"א.



סטפק צופה כי במהלך 2010 תהיה צמיחה של 2.5%-3% והריבית במשק תגיע עד ל-3%. "הנגיד פישר יתאים את קצב העלאת הריבית לנתונים בשטח",אמר סטפאק. סטפק פתח את דבריו בציטוט של המיליארדר וורן באפט: "הזדמנויות נוצרות בתקופה של תוהו ובוהו". והזכיר כי כשמדד המעוף התדרדר והגיע ל-660 בית ההשקעות שבראשותו יצא עם הצהרה כי הגיע הזמן להיכנס מחדש למניות.



סטפק הודה כי לא צפה את עוצמת העליות והיקפה אך טוען כי הוא לא חושב שהמחירים כיום יקרים ואינו מזהה התנהגות קיצונית של הלקוחות שמבקשים להגדיל את הסיכון באופן מוגזם.



"אנו נמצאים כעת בגל השלישי של העליות . הגל הראשון התרחש ממרץ השנה ועד תחילת יוני כשהמעוף הגיע לרמת 900 הנקודות. לאחר תקופה של רתיעה הגיע הגל השני באמצע יולי שלקח את המדד לרמה הפסיכולוגית 1000 הנקודות ואז נסוג. כעת נשבר המחסום ואנו בעיצומו של הגל השלישי", ציין ספטק.



יו"ר בית ההשקעות מיטב שמציין השנה 30 להיווסדו טוען שניתן להבחין בתהליכים שקוראים בכלכלה דרך הין היפני : "חלק גדול מהמינוף נלקח ביאנים יפאנים זה בגלל הריבית הנמוכה ביפן שהניע את התהליך. המשבר הזה הוא משבר של מינוף יתר. חלק מתהליך הגמילה מתופעת המינוף זה רכישת יאנים יפניים. זו הסיבה שהיאן התחזק בחודשים האחרונים באופן דרמטי.התנהגות היאן היא מפתח להבנת הדברים בכלכלה כמו הזהב ושאר כלים מסורתיים".



לאחר מכן עלה איש העסקים נתן חץ הבעלים של חברת הנדל"ן אלוני חץ ודיבר על הדרך שהחברה שלו שרדה את המשבר. חץ הזכיר את ימי המשבר שמניית החברה הגיע לשפל ונסחרה ב-25% מההון העצמי שלה. " כשאלוני חץ לכך גם אני פחדתי לקנות מניות של אלוני חץ. אם אומרים שחברה נסחרת בפחות מההון העצמי שלה אז או שמרמים אותך או שמשקרים לך",אמר חץ.



חץ שולל פסילה על הסף של דרך המינוף: "מינוף זו לא מילה גסה השאלה היא מה ממנפים. אם עסקה לא טובה בלי מינוף אל תכנס אליה בכלל. אם היא טובה בלי מינוף אז כדאי לחשוב איך להוציא ממנה את המקסימום ולנצל אותה באמצעות מינוף".



"אם לא מבינים מה עושה חברה ב-10 דקות הראשונות שמציגים לכם אותה אז זה אומר שלא כדאי להיכנס אליה",המליץ חץ



חתם את הנאומים יו"ר קבוצת המשביר רמי שביט שעלה אל דוכן הנואמים ותיאר את הדרך שהקים את המשביר לצרכן החדש ואת קבוצת המשביר. שביט ציין כי קבוצת המשביר מתכוונת להיכנס בקרוב לתחום התקשורת הכולל אינטרנט, סלולארי, שיחות בינלאומיות ושידורי טלוויזיה. "הכסף הגדול נמצא שם . התחום הזה לוקח מדי חודש כ-1800 שקל בממוצע מכל בית אב וחשוב להיכנס אליו", אמר שביט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully