וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגזר ההיי-טק פותח את עונת הדו"חות ברגל ימין: רווחי ומכירות אינטל עלו על התחזיות

נמרוד הלפרן

13.10.2009 / 22:34

רשמה רווח של 33 סנט למניה - 5 סנט מעל התחזיות; ענקית השבבים סיפקה גם תחזית חיובית לרבעון הנוכחי



ענקית השבבים האמריקאית (סימול intc) דיווחה היום (שלישי) על רווחים ומכירות רבעוניים שעלו על תחזיות האנליסטים, על רקע ביקוש מוגבר לשבבים הודות להתאוששות בשוק המחשבים האישיים (pc).



אינטל, חברת הטכנולוגיה הגדולה הראשונה שמפרסמת תוצאות כספיות לרבעון השלישי של השנה, רשמה ברבעון השלישי של השנה רווח של 1.9 מיליארד דולר, או 33 סנט למניה - ירידה לעומת רווח של 2 מיליארד דולר, או 35 סנט למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. תוצאות החברה עלו על תחזיות האנליסטים לרווח של 28 סנט למניה.



אינטל, יצרנית המעבדים למחשבים אישיים (pc) הגדולה בעולם, רשמה ברבעון השלישי מכירות של 9.39 מיליארד דולר, ירידה של כ-8% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת, אך מעל לתחזיות האנליסטים למכירות של 9.02 מיליארד דולר. תחזית אינטל עצמה היה למכירות בטווח של 8.8-9.2 מיליארד דולר.



במבט קדימה, צופה אינטל - אשר על מתחרותיה נמנות amd וטקסס אינסטרומנטס - לרשום ברבעון הנוכחי מכירות של 9.7-10.5 מיליארד דולר - מעל לתחזיות האנליסטים למכירות של 9.5 מיליארד דולר. החברה צופה לרשום ברבעון הנוכחי שולי רווח גולמי בטווח של 59%-65%, וכי הוצאותיה על מחקר ופיתוח ברבעון יסתכמו ב-2.9 מיליארד דולר.



"תוצאות הרבעון השלישי החזקות של אינטל מדגישות כי מחשוב הוא מרכיב חיוני בחייהם של אנשים, ומוכיחות את חשיבותה של החדשנות הטכנולוגיות בהובלת התאוששות הכלכלה", אמר מנכ"ל ונשיא אינטל פול אוטליני, בעת פרסום הדו"חות. "תנופה זו באקלים הכלכלי הנוכחי, בנוסף למוצרים המובילים שלנו, נותנים לנו ביטחון לגבי עתיד עסקינו בהמשך הדרך", הוסיף.



מניית אינטל, אשר זינקה בקרוב ל-25% במהלך הרבעון השלישי, סיימה את שעות המסחר הרגילות בוול סטריט בעלייה של כ-0.5%. המסחר לאחר הסגירה במניית אינטל הופסק עד לשעה 22:45 לפי שעון ישראל.







שוק השבבים הגלובלי, המסתכם ב-250 מיליארד דולר בשנה, נפגע קשות עקב המיתון העולמי אשר גרר לנפילה במחירי שבבי dram ופלאש ולסגירת מפעלי שבבים ופיטורי עובדים ברחבי העולם. עם זאת, במחצית השנה האחרונה נרשמו סימני התאוששות במגזר, ובחודש אוגוסט עלו מכירות השבבים הגלובליות זה החודש השישי ברציפות, לפי נתוני איגוד תעשיית המוליכים למחצה (sia).



מנכ"ל אינטל העריך בחודש שעבר כי שוק המחשבים האישיים העולמי צפוי להתאושש מהר מהתחזיות, ואף לרשום צמיחה כבר השנה. התחזית האופטימית של אינטל, ששבבים מתוצרתה מותקנים בשלושה רבעים מהמחשבים האישיים בעולם, עמדה בניגוד לתחזיות של חברות המחקר גרטנר ו-idc, אשר צופות ירידה במכירות המחשבים האישיים השנה לעומת 2008 - ירידה ראשונה במכירות מאז שנת 2001. "אני חושב שהשוק בדרכו להתאוששות", אמר אוטליני בחודש שעבר, וייחס את ההתאוששות במכירות המחשבים האישיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully