וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכרז לערוץ 10 לא ייצא לדרך? חברי הכנסת שאמה ושי מגישים חוק להארכת זיכיונו עד ל-2012

צבי זרחיה

13.10.2009 / 22:47

שאמה יש לסייע לערוץ 10 ולתת לו תקופת גישור עד למעבר לשיטת הרישיונות החדשה



הזיכיון של ערוץ 10 יוארך בשנתיים עד לשנת 2012. במהלך תקופת ההארכה יסיים הערוץ את השלמת מחויבויות העבר, בהתאם לתכנית פריסה שתקבע מועצת הרשות השנייה - כך מציעים חברי הכנסת כרמל שאמה (ליכוד) ונחמן שי (קדימה) בהצעת חוק פרטית שיניחו מחר בבוקר (רביעי) על שולחן הכנסת. שאמה ושי מבקשים לחוקק במהירות את הצעת החוק בטרם תקדם הרשות השנייה את עריכתו של מכרז חדש. בשבוע הבא אמורה מועצת הרשות להתכנס ולקבל החלטות בעניין.



שני הח"כים שהגישו את הצעת החוק, יבקשו לקבל פטור מחובת הנחה מוקדמת של הצעת החוק למשך 45 יום לפני ההצבעה בקריאה הטרומית. באופן זה יהיה ניתן להעלות את ההצעה להצבעה בקריאה הטרומית כבר בשבוע הבא, ולהגישה להצבעה בקריאה השנייה והשלישית בתוך בתוך מספר שבועות.



חקיקתה המהירה של הצעת החוק תלויה בין היתר בתמיכתם של משרדי האוצר, התקשורת והמשפטים. לפי הערכות בכנסת, משרד התקשורת עשוי לתמוך בהצעת החוק, מאחר שתאפשר את המשך קיומו של הערוץ.



שאמה אמר כי הקמתו של ערוץ 10 נועדה לפתוח את השוק לתחרות ולקדם אינטרסים ציבוריים חשובים. הערוץ אכן הגשים את כל אותם יעדים: הוא יצר תחרות של ממש בשוק הפרסום בטלוויזיה ותרם לכניסתם של מפרסמים חדשים ולירידה חדה במחירי הפרסום, מהם נהנה הצרכן הסופי; הוא יצר במה נוספת ואיכותית לשידורי חדשות ואקטואליה, תוך הגברת הפלורליזם התקשורתי; והוא הגביר גם את התחרות בשוק הטלוויזיה ותרם לפיתוח היצירה הישראלית לסוגיה, תוך הזרמה של מאות מיליוני שקלים בכל שנה להפקות טלוויזיוניות מקוריות".



לדברי שאמה, "אנו מגישים את ההצעה על רקע הצעת החוק הממשלתית שעניינה נטישת שיטת המכרזים ומעבר לרישיונות בטלוויזיה המסחרית, ועל מנת לאפשר גישור על פני התקופה הקצרה שעד המעבר הצפוי לרישיונות, תוך הבטחת רציפות בשידור בשני ערוצים מסחריים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully