וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק המרכזי של יפן הותיר את הריבית על 0.1%

סוכנויות הידיעות

14.10.2009 / 8:15

מדד המחירים ליצרן ביפן ירד ב-7.9% בספטמבר לעומת החודש המקביל ב-2008



נגיד הבנק המרכזי של יפן מסאקי שירקאווה ועמיתיו בבנק המרכזי החליטו להותיר את שיעור הריבית על 0.1%. כמו-כן, שירקאווה נמנע מלציין האם יסיים את תוכנית רכישת האג"ח הקונצרניות. נציגי הבנק מסרו כי הפכו אופטימיים יותר בנוגע למצב הכלכלה היפנית, אשר לטענת הבנק החל להשתפר.



מוקדם יותר החודש אמר שירקאווה כי קטן הצורך לתוכנית רכישת האג"ח הקונצרניות, לאחר שהתחדשה הגישה למימון החברות בעקבות ייצוב שוקי האשראי. הערה זו הביאה להשערות כי הבנק יחליט על סיום התוכנית כבר היום.

מאז הורדת הריבית ל-0.1% בדצמבר 2008 החל הבנק לרכוש אג"ח קונצרניות קצרות וארוכות טווח והציע לחברות הלוואות ללא הגבלה. הבנק האריך את תוקף התוכנית ביולי עד ל-31 בדצמבר. הבנק המרכזי של יפן הלווה 7.3 טריליון ין (82 מיליארד דולר) במסגרת התוכנית, נכון ל-31 באוגוסט.



מדד המחירים ליצרן ביפן ירד זה החודש התשיעי ברציפות בספטמבר, בעקבות הירידה במחירי הנפט לעומת רמתם בשנה שעברה ובעקבות הירידה בביקוש לסחורות. מדד המחירים ליצרן ירד ב-7.9% בספטמבר לעומת החודש המקביל ב-2008. באוגוסט רשם המדד ירידה של 8.5%, לפי הבנק המרכזי של יפן. מדד המחירים ליצרן ביפן עלה ב-0.1% בספטמבר לעומת אוגוסט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully