וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת החשמל תפרע השבוע איגרות חוב בהיקף של כ-600 מיליון דולר

אבי בר-אלי

14.10.2009 / 10:47

מדובר באג"ח שהונפקו לפני 10 שנים בארה"ב בריבית של 8.25%

חברת החשמל תפרע בסוף השבוע איגרות חוב בהיקף של כ-600 מיליון דולר - כך נודע ל-themarker. מדובר בסדרת אג"ח שהונפקה באוקטובר 1999 למשקיעים מוסדיים בארה"ב בריבית של 8.25%. את ההנפקה הוביל בזמנו בנק ssb (שנרכש מאז בידי סיטי בנק). הכסף יוזרם לבנק אוף ניו-יורק המשמש כנאמן מחזיקי האג"ח, המצויות לפי הערכות ברובן, בידי גופים פיננסיים בישראל.



החזר ענק זה מתווסף לפירעון בגובה 500 מיליון דולר אותה השלימה חברת החשמל לפני כחצי שנה. בכך למעשה, תשלים החברה כבר עתה את מרבית ההחזרים להם היא נדרשה במהלך 2009 אשר בשל לוח סילוקין לא ישר, הסתכמו בכ-6 מיליארד שקל לעומת 1.5 מיליארד שקל בלבד ב-2008 וב-2010. זאת, מתוך סך התחייבויות בהיקף של כ-32 מיליארד שקל למחזיקי אג"ח.



נכון לסוף חודש מארס, נותרו בקופת חברת החשמל יתרת מזומנים ושווי מזומנים של כ-3.9 מיליארד שקל. זאת, בעיקר בזכות גיוסי החוב של חברת החשמל בשנה האחרונה בחו"ל (1.5 מיליארד דולר) ובשוק ההון המקומי (750 מיליון שקל). החברה טרם פירסמה את דו"חותיה לרבעון השני של 2009 כאשר ברבעון הראשון רשמה הפסד נקי בגובה 62 מיליון שקל, בעיקר בגלל צניחה של 9% בביקושים לחשמל.



לפני שבועיים הותירה חברת הדירוג מעלות s&p את דירוג האג"ח של חברת החשמל על aa (עם תחזית שלילית) אך הוציאה את האג"ח מרשימת מעקב עם השלכות שליליות (creditwatch), לשם הוכנסו בסוף 2008. זאת, מאחר שלטענת מעלות, נזילות חברת החשמל (שעודנה חלשה) השתפרה וכי לחברה מקורות מימון במידה מספקת עד חודש יוני 2010.



להחלטה זו תרמה, בין היתר, גם החלטת רשות ני"ע לחייב את החברה בתיקון מיידי ורטרואקטיבי של מצבת התחייבויותיה הפנסיוניות של החברה אשר לדעת אקטואר החברה "נופחו" לכאורה לאורך השנים בהיקף של 6-5 מיליארד שקל. החלטה זו צפויה להביא לתוספת של 4-3 מיליארד שקל להונה העצמי של החברה. עם זאת, ציינו במעלות כי יכולתה של החברה לבצע גיוסי חוב נוספים עד הרבעון הראשון של 2010 "תהווה גורם מפתח ליציבות הדירוג הנוכחי, בהינתן אי הודאות בביצועיה התפעוליים והפיננסיים של החברה, והחשיבות בעינינו לשמור על רמות מינימאליות של מזומן".



מחברת החשמל נמסר בתגובה כי תזרים המזומנים של החברה, כולל הפירעון הגדול שעומד להיות משולם בימים הקרובים, הוצג לפני מספר שבועות לוועדת הכספים של הדירקטוריון, לשביעות רצונה. יו"ר חברת החשמל, מוטי פרידמן, מסר כי הוא "מברך את המנכ"ל, עמוס לסקר, ואת מנהל הכספים של החברה, הראל בלינדה, על הדרך האחראית בה מנוהל תזרים המזומנים של החברה, וגאה לציין את העובדה, שבימים אלה, כאשר חברות רבות מתקשות לפרוע את חובן לציבור, מקפידה חברת החשמל לשלם במועד את התחייבויותיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully