וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה בוועדת הכספים לדחות בחודש את יקור הביטוח לאופנועים; גפני רומז לעיצומים נגד אגף שוק ההון

צבי זרחיה

14.10.2009 / 11:14

עו"ד עמית ברגמן, מתנדב במועדון האופנועים הישראלי: המפקח על הביטוח העלה את התעריפים ב-20%-30%



ח"כים בוועדת הכספים תובעים לדחות בחודש את החלטת הממונה על הביטוח באוצר, ידין ענתבי, לייקר בעשרות אחוזים את תעריפי הביטוח באופנועים. יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), רמז כי אם האוצר לא יענה לבקשתו, תנקוט הוועדה בעיצומים נגד האוצר וימנע אישורים בוועדה של בקשות של אגף שוק הון. בועדה דרשו מהאוצר לקבל תשובה בעניין עד מחר (יום חמישי) - המועד להנפקת תעודות ביטוח חדשות. לוועדה אין סמכות לקבל החלטה בעניין אלא בחקיקה ראשית.



בדיון שנערך הבוקר בוועדה בהשתתפות עשרות אופנועים, דרשו הח"כים למנוע את הוצאתן מחר (יום חמישי) של פוליסות ביטוח חדשות עם מחיר יקר. מהדיון נעדר ענתבי השוהה כעת בברזיל.



גפני טען כי "משרד האוצר הגזים באופן חמור בייקור תעריפי הביטוח לאופנועים וזוהי אטימות כי מי שמשתמש ברכב דו כלכלי הם אנשים שלא נמצאים בעשירון העליון. הנסיעה באופנועים מפחיתה את הגודש בכבישים". גפני הוסיף הזהיר את האוצר כי "אם לא תתקבל דרישתנו, כל אחד יילך לדרכו".



גפני הוסיף כי "ועדת הכספים ידידותית לאגף שוק הון. יש הרבה מקרים בהם אתם רוצים שהוועדה תסייע לכם. אנחנו מבקשים. גזירה שאין הציבור יכול לעמוד בה זו גזירה צודקת, אבל אם הציבור לא יכול לעמוד בה לא גוזרים כזו גזירה. מה שקרה כאן, היתה התארגנות ציבורית נכונה, אמיתית, צודקת".



גפני איים כי "אם לא תסכימו לדבר הזה תעכבו את בקשותכים לוועדת הכספים, כי אז המצב יהיה שיהיו חברים בוועדה שיגידו 'תראה איך צחקו עליך מה אתה מביא את זה'. אביא את זה לדיון, אבל יהיה קושי עצום להעביר את זה".



ח"כ חיים אורון (מרצ) דרש לדחות בחודש ולאפשר דיון רציני על הנושא. "משיתים תעריפי ביטוח על אוכלוסיה שאינה יכולה לעמוד בכך. ביטוח לאופנוע לסטודנט הוא כמו שכר לימוד לשנה שלמה". אורון הציע להעביר לביטוח הלאומי את נושא הביטוח החובה של האופנועים. "כבו את המנוע. יהיה יותר שקט ואז ניתן יהיה לגבש הצעה מאוזנת, שלא תגרום לשיעורי ההעלאה המוצעים".



עו"ד עמית ברגמן מתנדב במועדון האופנועים הישראלי טען כי המפקח על הביטוח העלה את התעריפים ב-20%-30%. לדבריו, "השיקול של המפקח על הביטוח הוא צר ומוטעה. המצב הוא פרדוקסלי. אנו מבקשים שהוועדה תיקח לידיה את הסמכות לפקח על המפקח. המפקח יכול לקבוע סבסוד של 8%, כך יהיו יותר אנשים מבוטחים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully