וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקירת מט"ח יומית מכלל פורקס: דו"חות טובים, ציפיות נמוכות

TheMarker Online

14.10.2009 / 11:40

בוב דול, סגן יו"ר קרן ההשקעות בלקרוק: השקעה בנכסים בעלי סיכון תמשיך להציג תשואה עודפת על פני השקעה בנכסים בטוחים כדוגמת אגרות חוב ממשלתיות או מזומן



התאוששות מהירה? תשכחו מזה



סגן נשיא הפדרל ריזרב, הבנק המרכזי של ארצות הברית, הכלכלן דונאלד קון, העריך בנאומו כי ההתאוששות של ארה"ב תהיה הדרגתית ואטית, בניגוד לציפיות להתאוששות הידועה בצורת ה-v.



בנאומו מוושינגטון אמר כי "שיעור הצמיחה הנמוך משמעותו סיכון גבוה יותר לירידה ברמות האינפלציה מאשר סיכון בעלייה" והוסיף כי רמות האינפלציה הנמוכות, ישארו מתחת לרמות היעד שהציב הפד. עם זאת, ציין קון שהם ערוכים לתגובה במקרה של עלייה בשיעור האינפלציה.



כשהתייחס בנאומו לשיעור האבטלה הגבוה שהגיע ל-9.8% ושבר שיא של 26 שנה. העריך כי האבטלה תמשיך לעלות אל יותר מ-10% במהלך השנה הקרובה.



עדיף להשקיע בנכסים מסוכנים



בוב דול, סגן יו"ר קרן ההשקעות בלקרוק, אחת מקרנות ההשקעה הגדולות בעולם, אמר כי "השקעה בנכסים בעלי סיכון תמשיך להציג תשואה עודפת על פני השקעה בנכסים בטוחים כדוגמת אגרות חוב ממשלתיות או מזומן".



"בראייה שלנו, נכסים מסוכנים ימשיכו להציג תשואה עדיפה על נכסים בטוחים", העריך בראיון בנושא הסימנים להתאוששות. "זאת למרות שהצמיחה מתונה בהשוואה לתקופות קודמות של יציאה ממיתון".



בהתייחס לשוק המט"ח אמר כי "למרות שיציבות בשוק המט"ח עדיפה, חולשת הדולר בזירה הגלובאלית היא לא "מכת מוות" כמו שמקובל לחשוב. עדיין מוקדם מדי להעלות את שיעור הריבית במשק ואני מעריך כי ה'פד' יעלה את שיעור הריבית מוקדם מהערכות, ייתכן וכבר החל מהמחצית השנייה של 2010".



דול התייחס גם למדיניות הפד ואמר כי "אם ברננקי יעלה את שיעור הריבית כבר עכשיו, אני חושב שתהיה לנו בעיה כלכלית. אנחנו צריכים עוד קצת זמן ועוד קצת ראיות שמצביעות על התאוששות יציבה. לאחר מכן, החברים בבנק הפדראלי יהיו חייבים להעלות את הריבית", הוסיף דול.



הכלכלה היפנית משתפרת



הבנק המרכזי ביפן הותיר את הריבית ללא שינוי ולא פרסם החלטה בשאלה - האם יפסיק את תוכנית רכישות אגרות החוב הקונצרניות?



למרות זאת הצהרת הבנק המרכזי משדרת אופטימיות זהירה לגבי הכלכלה, ואמרה כי היא "התחילה להתרומם".



זאת לאחר ששיראקאווה אמר בתחילת החודש כי "הצורך לצעדי לעידוד מתן האשראי מצטמצם כיוון שהחברות השיבו לעצמן את הגישה למימון פרטי ושוקי האשראי התייצבו.



לאחר ההחלטה התחזק ה-ין היפני מ-89.05 טרם פרסום ההחלטה לרמה של 88.95 ין לדולר לאחריה. המטבע הגיע לשיא של שמונה חודשים ב-7 לאוקטובר, ופגע קשות ביצואנים לאחר שהפחית את ערך המכירות שלהם מעבר לים והפך את המוצרים שלהם לפחות תחרותיים.



אנו בשיא עונת הדו"חות



המשקיעים ברחבי העולם עוקבים מקרוב אחרי אלפי הדוחות הרבעוניים שמתפרסמים בכל יום. תוצאות עונת הדו"חות בארה"ב צפויים להיות המשפיעים העיקריים על השוק בימים הקרובים. במידה והדו"חות ימשיכו להפתיע לטובה כמו שקרה ברבעונים האחרונים, אנו צפויים לגל עליות נוסף בשווקים
הגלובליים.



לאור המשבר, מרכזים דו"חות המגזר הפיננסי תשומת לב רבה. עם פתיחת עונת הדו"חות, משקיעים רבים בארה"ב מצפים לתוצאות הסקטור הפיננסי כיוון שהוא מעין אינדיקטור למצבה של הכלכלה כולה. בעיקר לאור המשבר הכלכלי האחרון.



על פי סקר של בלומברג, האנליסטים צופים כי הרווחים של בנק ג'י פי מורגן צפויים לשלש את ערכם ולהגיע ל-2.05 מיליארד דולר. גם גולדמן סאקס צפוי להציג תוצאות דומות ולהסתכם ב-2.3 מיליארד דולר.



דווקא סיטיגרופ צפוי לאכזב ולהפסיד סכום עתק של 2.58 מיליארד דולר, וזאת בהמשך לרצף של שישה רבעונים של הפסדים בשנתיים אחרונות.



מאז תחילת השנה נותנים הדו"חות הרבעוניים רוח גבית חזקה להמשך עליות שערים.



מדד המחירים לצרכן בישראל



המדד לספטמבר יתפרסם ביום חמישי, וצפוי על פי הערכות האנליסטים להיות סביב 0%. אמנם צפויה עלייה בסעיף הדיור ומחירי הדלק, אבל למולם יש הוזלה עונתית בתחום הביגוד וההנעלה, בתחום חינוך תרבות ובידור.



ברננקי: "בכוננות להידוק המדיניות המוניטארית"



הדולר משנה כיוון ומתחזק מעט בעולם על רקע נאומו של בן ברננקי, ראש הפדרל ריזרב. במטה הבנק המרכזי בוושינגטון אמרו כי "אנו נמצאים בכוננות מלאה להידוק המדיניות המוניטארית ברגע שהכלכלה תתייצב".



יו"ר הפד הוסיף כי "לבנק המרכזי יש מגוון רחב של כלים על מנת להדק את המדיניות המוניטארית ברגע שהכלכלה תדרוש לעשות כן". בנאומו הגן על המדיניות הקיימת ואמר "ככל שאני יכול להגיד כרגע - נראה שהתוכניות שיזמנו עוזרות להשיג את המטרות - שמירת הריביות לטווח ארוך ברמה נמוכה".



הסקירה נכתבה על ידי טל עבדה, סמנכ"ל השקעות בכלל פורקס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully