וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערב הסעודית מתגוננת מפני המתקפה הירוקה: מחפשת פיצוי ממדינות שיקטינו את צריכת הנפט

ניו יורק טיימס

14.10.2009 / 13:01

ערב הסעודית מנסה לרתום יצואניות נפט לרעיון שמדינות המקטינות את צריכה הנפט יפצו את מדינות היצוא



ערב הסעודית פועלת כבר מספר שנים להגן על עצמה מפני היום שבו העולם יפנה את גבו לנפט. היצואנית הגדולה בעולם מנסה לרתום יצואניות נפט נוספות לתמוך ברעיון, שמדינות אשר יקטינו את צריכת הנפט כדי להילחם בהתחממות הגלובאלית, יצטרכו לשלם פיצויים למדינות היצוא.



ערב הסעודית מנסה לקדם את הרעיון כבר שנים, אך עד כה ללא הצלחה. בינתיים, כל שהצליחה לעשות בעניין הוא לדחות דיונים בנוגע לשינויים האקלימיים בעולם. כעת תנסה ערב הסעודית לקדם את הרעיון בוועידת קופנהגן של האו"ם שתתקיים בדצמבר, ובה אמור להיחתם הסכם לצמצום עולמי בפליטות גזי החממה.



מוחמד אל סבאן, אשר מוביל את המשא ומתן הסעודי, הגדיר את עמדת ערב הסעודית כתנאי שבלעדיו המדינה לא תצטרף למאמצים העולמיים להיאבק בהתחממות הגלובאלית. "המדינות המייצאות נפט צריכות סיוע בגיוון כלכלי באמצעות השקעות ישירות, העברות טגנולוגיה, תשתיות ומימון", אמר סבאן.



העמדה הסעודית הוצגה לראשונה בוועידה העולמית לנושא האקלים בשנת 1992. כעת מנסה ערב הסעודית לבנות קואליציה של יצואניות נפט לקדם את עמדתה בשיחות בקופנהגן. המדינות המייצאות נפט השתמשו מספר פעמים בעבר בטקטיקות לדחיית דיונים בנושא השינויים האקלימיים. אותן מדינות רואות בניסיונות להוריד את פליטות הפחמן כאסון לכלכלותיהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully