וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוכן רכב נעצר בחשד כי עקץ במיליוני שקלים את בנק מזרחי-טפחות

עמית בן-ארויה

14.10.2009 / 16:37

רותם חכמון (24) חשוד בקבלת הלוואות פיקטיביות



סניף בנק מזרחי-טפחות בהרצליה פיתוח "נעקץ" במיליוני שקלים באמצעות הלוואות פיקטיוויות שאירגן סוכן רכב צעיר. ממצאי החקירה מורים כי הסניף ניפק הלוואות בסך 12-14 מיליון שקל בשנה האחרונה לרכישת כלי רכב, ולפחות חצי מסכום זה היה למלווים שלא התכוונו להשיב את ההלוואה.



רותם חכמון, 24, ללא עבר פלילי, נעצר אתמול. לפני שנה שכר משרד נאה במגדלי פלטיניום ברחוב הארבעה בתל אביב. לחברה קרא אקסקלוסיב תוך שהוא מוסיף את האות ק' לסוכנות רכב בה עבד קודם לכן בהרצליה פיתוח, אקסלוסיב. לפי החשד, הוא השיג כ-60 לקוחות שנטלו הלוואות כדי לרכוש רכבי יוקרה של חברת קרייזלר, פורשה ועוד. כדי לרכוש את אמון הלקוחות, כך עולה, השתמש חכמון שלא כדין בלוגו של יבואנית הרכב "מכשירי תנועה" שמייבאת מכוניות אלה.



מקורות משטרתיים מעריכים כי חכמון לא עבד לבדו ומאחוריו עומדים גורמים אחרים שניווטו את המהלך העברייני. לדבריהם, הוא צייד חלק ניכר מלקוחותיו בתלושי שכר מזויפים וטפסים אחרים שאינם אמיתיים כדי שיוכלו לקבל הלוואות מהסניף לרכישת כלי רכב. אף שהשתמש בלוגו של יבואנית הרכב הרשמית, כך עולה מהחקירה, הוא ייבא כלי רכב ביבוא אישי.

ממצאי החקירה מצביעים על כך שחלק ניכר מלקוחותיו היו אנשי קש, בעלי רקע עברייני, שקיבלו עמלה תמורת ההגעה לסניף ונטילת ההלוואה באמצעות מסמכים מזויפים. לפני חודשים אחדים חשף הבנק את התרמית והגיש תלונה במשטרה. הביקורת הפנימית של הבנק בוחנת כעת את התנהלות הסניף. השאלה המרכזית היא כמובן כיצד לא הבחינו הפקידים בזיופים. שאלה אחרת, היפותטית בשלב זה, היא אם מישהו מהסניף התרשל או שיתף פעולה עם חכמון.



בחקירתו הודה חכמון שטעה בכך שהשתמש בלוגו של היבואן. לטענתו, מישהו עקץ אותו ולכן הוא היה צריך להשיג את ההלוואות האלה. מעצרו הוארך עד ה-21 באוקטובר. החקירה מנוהלת על ידי פקד אריאל פרידמן ממפלג ההונאה במשטרת תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully