וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כללית פרשה מהמכרז על בית החולים באשדוד; נותרו בתחרות - מכבי מול אפריקה ישראל

דן אבן

14.10.2009 / 21:35

המפעיל שייבחר יוכל להציע שירותים פרטיים בבית החולים בהיקף של עד 25 אחוז מההכנסות



קופת חולים כללית הודיעה על פרישתה מהמכרז להקמת בית החולים באשדוד. הנהלת הכללית הודיעה לאחרונה לאוצר, שפרסם את המכרז, כי "בעקבות בחינת מכלול השיקולים של תנאי המכרז החליט מכון מור שבבעלות הכללית שלא להשתתף במכרז". שתי קבוצות נותרו בהתמודדות על המכרז להקמת בית החולים באשדוד: קבוצה המשותפת לאסותא מרכזים רפואיים, שבבעלות קופת חולים מכבי; חברת הנדל"ן של קונצרן אלקטרה והארגון החרדי רפואה וישועה של חסידי גור; וקבוצה נוספת בשם הקריה הרפואית אשדוד- בה שותפים אפריקה ישראל, חברת מיזמים וחברת דניה סיבוס.



ב-9 באוגוסט פרסם משרד האוצר את המכרז הנוכחי להפעלת בית החולים באשדוד. לפי תנאי המכרז, שייסגר באמצע נובמבר, הזוכה יידרש להקים את בית החולים בשטח במזרח אשדוד תוך חמש שנים, ואף יקבל מהמדינה מענק הקמה בהיקף של 130 מיליון שקל. עד הקיץ האחרון התנגד האוצר להקמת בית החולים, ואף ניסה לבטל החוק להקמת בית החולים באמצעות חוק ההסדרים.



3 קבוצות שעברו את שלב המיון המוקדם להקמת בית החולים יכלו להשתתף במכרז החדש: מכון מור למידע רפואי שבבעלות קופת חולים כללית - שהודיע על פרישתו - ושתי הקבוצות הנוספות.
לפי תנאי המכרז יכלול בית החולים החדש באשדוד חדר מיון, ובו 12 עמדות טיפול לפחות, יחידה לטיפול נמרץ, מחלקה פנימית (89 מיטות לפחות), מחלקת יולדות וילודים (46 מיטות אישפוז לפחות), חדרי לידה הפועלים 24 שעות ביממה, מחלקות כירורגיה, לב, אורתופדיה וגינקולוגיה ומעבדה ביוכימית. בית החולים לא צפוי לקבל רשיון לביצוע ניתוחי לב ומוח, השתלות, צילומי mri וביצוע טיפולי הפריה חוץ-גופית. על המכרז חתומים משרדי האוצר והבריאות ומינהל מקרקעי ישראל.



לפני תנאי המכרז, המפעיל שיבחר יוכל להציע בבית החולים שירותים פרטיים בהיקף של עד 25 אחוז מההכנסות, למשל שירותי בחירת רופא (שר"פ), כנהוג בבתי החולים בירושלים הדסה ושערי צדק שבבעלות עמותו, וכן יוכל להפעיל שירותי מלונית ליולדות ושירותי תיירות מרפא.



המסע להקמת בית חולים באשדוד החל בלשכתה של ח"כ סופה לנדבר. לאחר שהובילה את היוזמה בממשלת שרון, אושר ברוב של 64 חברי כנסת החוק להקמת בית חולים לשירותם של 235 אלף תושבי אשדוד בינואר 2002. במארס 2003 עתר ראש עירית אשדוד לשעבר צבי צילקר לבג"ץ, לאחר שהחוק לא יושם. דיון בנושא התקיים בנובמבר 2005, וכעבור שנתיים ביולי 2007.



בספטמבר 2006 הודיע האוצר כי בכוונתו לגנוז את התוכנית להקמת בית החולים באשדוד מסיבות של יעילות כלכלית ולקדם הקמת בית חולים בקריות. בהמשך פתחו תושבי העיר מטה מאבק להקמת בית חולים בסיועה הפעיל של עירית אשדוד, יצאו להפגנות מחאה סוערות, ופירסמו שלטי חוצות, התוקפים ישירות את ראש הממשלה דאז אהוד אולמרט על התנהלותו בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully