וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע האופטימיות: ירידות בשוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב; התשואה עלתה ל-3.42%

נמרוד הלפרן

14.10.2009 / 22:07

לאחר פרסום המכירות הקמעונאיות קפצה התשואה על האג"ח ל-10 שנים ל-3.44% - שיא של 3 שבועות



שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בירידות חדות, והתשואה עלתה לשיא של שלושה שבועות, לאחר שנפילה מתונה מהצפוי במכירות הקמעונאיות בארה"ב ופרוטוקול ישיבתו האחרונה של הבנק הפדרלי חיזקו את ההערכות כי כלכלת ארה"ב מתאוששת מהמיתון החמור ביותר מאז השפל הכלכלי הגדול בשנות ה-30 של המאה הקודמת. התשואה על האג"ח הממשלתיות האמריקאיות ל-10 שנים עלתה ב-0.11% לרמה של 3.42%, לאחר שבמהלך המסחר כבר עלתה לרמה של 3.44% - רמתה הגבוהה ביותר מאז ה-24 בספטמבר.



התשואות על האג"ח עלו לרמתן הגבוהה ביותר ביום לאחר פרסום נתוני המכירות הקמעונאיות בארה"ב. המכירות הקמעונאית בארה"ב ירדו בחודש שעבר ב-1.5% לאחר עלייה של 2.2% באוגוסט, מסר מוקדם יותר היום משרד המסחר האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לירידה של 2.1% במכירות, לאחר עלייה של 2.7% שעליה דווח במקור באוגוסט. בניכוי מכירות המכוניות, נרשמה בספטמבר עלייה של 0.5% במכירות הקמעונאיות - יותר מתחזיות הכלכלנים לעלייה של 0.2%.



מכירות המכוניות וחלקי הרכב נפלו בחודש שעבר ב-10% - הנפילה החדה ביותר מאז אוגוסט 2005 - לאחר סיום תוכנית מזומנים תמורת גרוטאות של הממשל בארה"ב. בחודש אוגוסט, נרשם זינוק של 7.8% במכירות מכוניות וחלקי רכב.



בכירי הבנק הפדרלי בארה"ב היו חלוקים בדעותיהם לגבי הצורך להרחיב או לצמצם את תוכנית החירום לרכישת אג"ח מגובות משכנתאות בהיקף של 1.25 טריליון דולר מענקיות המשכנתאות פרדי מאק ופאני מיי - מהלך שנועד לתמוך בשוק הדיור האמריקאי. כך עולה מפרוטוקול ישיבתו האחרונה של הבנק הפדרלי, אשר נערכה בחודש שעבר.



"כמה מחברי ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי חשבו כי הגדלת הכמות המירבית של רכישות אג"ח מגובות משכנתאות עשויה לסייע לצמצום הרפיון הכלכלי מהר יותר", נכתב בפרוטוקול ישיבת ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי (fomc) שהתקיימה ב-22 וב-23 בספטמבר. פרוטוקול הישיבה חשף מגוון רחב של דעות בקרב בכירי הבנק הפדרלי בסוגיה זו. בעוד שכמה מחברי הוועדה אמרו כי יש להרחיב את היקף התוכנית כדי להאיץ את קצב התאוששות הכלכלה, חברים אחרים גרסו כי יש לצמצם את התוכנית, לאור סימני התאוששות בכלכלה, נכתב בפרוטוקול. אחד מחברי הוועדה אף תמך בסיום התוכנית מוקדם מהמתכונן. בישיבה לא דובר על העלאת הריבית "משום שהמחיר שהכלכלה עלולה לשלם במקרה שההתאוששות תהיה חלשה מהצפוי, עלול להיות גבוה יחסית", נכתב בפרוטוקול הישיבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully