וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק אגוד - סקירה שבועית לאחר פתיחת עונת הדו"חות

TheMarker Online

15.10.2009 / 9:19



מניות



בשבועיים האחרונים שררה אווירה חיובית בשווקי העולם לאור פתיחת עונת הדו"חות לרבעון השלישי של השנה כאשר משקיעים רבים מצפים מחברות רבות להכות את תחזיות הרווח בשוק ומענף הפיננסים להמשיך להציג שיפור חד ברווחים לעומת רבעון מקביל אשתקד בשל המחיקות הגדולות שבוצעו בשנה שעברה במגזר זה.



במקביל, חלו עליות בולטות בשוק הסחורות כאשר הזהב מטפס לשיאים חדשים וכעת עומד מעל ה-1,065 דולר לאונקייה ומחיר הנפט מטפס שוב ומתקרב ל-75 דולר לחבית. עליות אלו התרחשו למרות המשך נתונים שליליים נוספים משוק התעסוקה כאשר שיעור האבטלה בארה"ב טיפס לשיא של 26 שנה והציפייה לירידה במכירות הקמעונאיות לחודש ספטמבר שצפויים להציג ירידה חדה במכירות - לפי סקר אנליסטים של בלובמרג.



בניגוד להעלאת הריבית באוסטרליה, ווילאם דדלי, נשיא שלוחת הפדרל ריזרב בניו יורק טען כי יש לשמור על הריבית בארה"ב ברמת שפל של 0-0.25% שכן הסיכון לדפלציה הינו בעייתי ויש לתמוך בצמיחה הכלכלית שם.



דדלי ציין כי שיעור האבטלה בארה"ב גבוה מדי וכי ישנו סיכון מהותי לדפלציה. גם דדלי כמו כלכלנים ואנשי ממשל רבים מעריך שהצמיחה הכלכלית בארה"ב לא תהיה חזקה דיה כדי לתמוך בירידה מהירה בשיעור האבטלה.



גם יו"ר הפדרל ריזרב, בן ברננקי, התייחס השבוע למדיניות המוניטרית של הבנק המרכזי ואמר כי הוא מוכן לעבור ממדיניות מוניטרית מרחיבה למצב של הידוק מוניטרי ברגע שהתחזיות לצמיחה הכלכלית ישתפרו באופן מספק.



עם זאת, על פי דבריו של ברננקי צעדי ההרחבה המוניטרית שבהם נקט הפדרל ריזרב יימשכו לתקופה ממושכת - דבר המעיד על כך שההתאוששות הכלכלית באמריקה תהיה להערכתו ממושכת ואיטית. גם מסקר כלכלנים של בלומברג ניתן למצוא תימוכין לכך כאשר אותם כלכלנים מעריכים כי ההתאוששות בהוצאות הצרכנים האמריקנים, אותה התניעו תוכניות התמרוץ של הממשל, אינה בת קיימא והיא תדעך בשל העלייה בשיעור האבטלה שיחצה את רף ה-10%.



לעניין תוכניות התמרוץ של הממשל על פי דובר הבית הלבן, רוברט גיבס נשיא ארה"ב שוקל תמהיל של תוכניות תמרוץ וקיצוצי מס בתגובה להתרחבות האבטלה אם כי ההיקף אינו צפוי להגיע לרמה של תוכנית חילוץ נוספת.



אובמה ידרוש מהקונגרס להרחיב את תוכנית הטבות המס בסך 8,000 דולר למי שרוכש לראשונה בית בארה"ב, תוכנית שצפויה להסתיים בסוף נובמבר ומהווה תוכנית מפתח של הממשל לתמיכה בשוק הדיור בארה"ב.



אובמה ידרוש גם להאריך את תוכניות הסובסידיה לדמי אבטלה ולביטוח רפואי למובטלים.



ביפן נגיד המרכזי, מסאקי שירקאווה ועמיתיו בבנק, החליטו להותיר את שיעור הריבית על 0.1%. כמו כן שירקאווה נמנע מלציין האם יסיים את תוכנית רכישת האג"ח הקונצרניות. נציגי הבנק מסרו כי הפכו אופטימיים יותר בנוגע למצב הכלכלה היפנית, אשר לטענת הבנק החל להשתפר.



עונת הדו"חות הכספיים לרבעון השלישי נפתחה בתקופה הנסקרת וחברות בולטות דיוחו על תוצאותיהן אשר חלק מהן הכו את התחזיות בשוק.



יצרנית הדשנים האמריקנית, מוזאיק, דיווחה אמש בסיום המסחר כי הרווח ברבעון הפיסיקלי הראשון של 2010 צנח בכ-90% ל-100.6 מיליון דולר, או 23 סנט למניה, לעומת צפי לרווח של 35 סנט למניה.



חברת הכתה את התחזיות בשוק בצורה בולטת כאשר הציגה רווח של 4 סנט למניה לעומת צפי להפסד של 9 סנט למניה ובכך מסיימת 3 רבעונים רצופים של הפסדים. הדו"ח של אלקואה משקף צעדי התייעלות מאסיביים שהובילו לשיפור ברווחיות אך גם התאוששות בהכנסות.



מונסנטו, יצרנית קוטלי העשבים, דיווחה לפני פתיחת המסחר על הפסד של 43 סנט למניה בהשוואה להפסד של 172 מליון דולר/31 סנט למניה בתקופה מקבילה אשתקד. המכירות של החברה ירדו ל-1.9 מיליארד דולר מ-2.1 מיליארד דולר ברבעון מקביל.



רווחיה של יצרנית המשקאות הקלים פפסיקו עלו ב-9% ל-1.72 מיליארד דולר - 1.09 דולר למניה לעומת צפי כי תדווח על רווח של 1.02 דולר למניה. הכנסות החברה הסתכמו בכ-11.08 מיליארד דולר.



רשת קוסטקו דיווחה על ירידה של 6% ברווחי הרבעון הפיסיקלי הרביעי שלה ל 374 מיליון דולר - כ-85 סנט למניה לעומת ציפיות אנליסטים לרווח של 77 סנט למניה.



הקונגלומרט ההולנדי, פיליפס אלקטרוניקס, הפתיע ברווחים ובהכנסות לרבעון כאשר הרווח זינק ב-205% ל-174 מיליון יורו והיקף המכירות ירד ב-11% ל-5.62 מיליארד יורו.



אתמול בלילה דיווחה יצרנית השבבים הגדולה בעולם, חברת , על הכנסות של 9.4 מיליארד דולר, ירידה של 8% בהשוואה לרבעון מקביל אשתקד, לעומת צפי להכנסות של 9.04 מיליארד דולר.



בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח של 1.9 מיליארד דולר, עלייה של 807 מיליון דולר לעומת הרבעון השני של השנה. בשורת הרווח למניה החברה דיווחה על רווח של 33 סנט למניה לעומת צפי לרווח של 28 סנט למניה.



לרבעון הרביעי החברה צופה הכנסות בטווח שבין 9.7 מיליארד דולר לבין 10.5 מיליארד דולר לעומת צפי הכנסות של 9.51 מיליארד דולר.



היום דיווח בנק על זינוק חד ברווחי הרבעון השלישי של שנת 2009 - הבנק רשם רווח של 3.6 מיליארד דולר ברבעון השלישי: רווח של 82 סנט למניה לעומת רווח של 527 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.



תוצאות הבנק הכו את תחזיות האנליסטים, אשר ציפו לרווח הנע בין 41 - 65 סנט למניה. רווחי הבנק זינקו הודות לתוצאות טובות של חטיבת בנקאות ההשקעות, הכוללת את חטיבות בנקאות ההשקעות של בר סטרנס ווושינגטון מיוצ'ואל. הבנק הפריש 2 מיליארד דולר לכיסוי על הפסדים מהלוואות שלא שולמו.



ג'יי פי מורגן הוא הבנק הראשון לפרסם את דו"חותיו לרבעון השלישי. צפוי לדווח מחר על רווח של 2.4 מיליארד דולר - זינוק פי שלושה ברווחיו. צפוי לדווח על הפסד של 2.55 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully