וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה הקשר בין הדולר לבורסה?

TheMarker Online

15.10.2009 / 9:30

בשנה האחרונה הדולר ומדד הבורסה האמריקאית מתנהגים במתאם גבוה אחד לשני - השאלה היא מי משפיע על מי







מבט אחד על הגף של שער הדולר מול הגרף של מדד הבורסה האמריקאית (s&p500) לא משאיר מקום לספק: בשנה האחרונה, שני ה'נכסים' הללו מתנהגים במתאם גבוה אחד לשני – אבל הפוך. שניהם קשורים אחד לשני, אבל השאלה היא מי משפיע על מי – מי המסובב ומי המסובב.



ההסבר המקובל הוא שככל שהביטחון חוזר לשווקים כך הבורסות (ומדד ה-s&p500) עולות, ולכן משקיעים מוכנים להוציא את הדולרים מהבנק ולקנות במקומם נייות ערך - כולל ניירות ערך מחוץ לארה"ב.



רכישה של נייר ערך מחוץ לארה"ב כוללת שלב של מכירת דולרים ורכישת מטבע מקומי, ולכן ככל שהביטחון בשווקים מתחזק – כך הדולר יורד. לחלופין, בכל פעם שהביטחון צונח והזהירות מתגברת – הדולר מתחזק. מה שמשפיע היום הוא עוצמת זרמי הכספים מתוך ה"בונקר" הדולרי אל השווקים (הנקובים במגוון של מטבעות).



בסיבוב הזה הנוסחה פשוטה: הדולר יורד ככל שהכסף זורם לשווקים מתפתחים, למניות, לאג"חים ולסחורות. אלא שזהו אינו חוק כלכלי מוחלט: בעבר היו תקופות בהן שני הנכסים נעו דווקא בקשר חיובי אחד לשני, או ללא קשר ביניהם. ובסופו של דבר, בשלב מסוים גם הדולר יגיע לקרקעית כלשהי, אולי כאשר הריבית הדולרית תעלה – ואז הקשר בין שער הדולר למדדי הבורסות עשוי להתנתק או להתהפך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully