וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות המסים בארה"ב מחריפה את המאבק נגד מעלימי המס: פתחה סניפים בבייג'ינג, סידני ופנמה

סוכנויות הידיעות

15.10.2009 / 9:52

זאת לאחר ש-7,500 מעלימי מס אמריקאיים הודו בניהול חשבונות במקלטי מס כדי להימנע מתביעה



רשות מס ההכנסה בארה"ב (irs) הגדילה מאמציה לאתר את תושבי ארצות הברית המעלימים מסים באמצעות חשבונות בנק במקלטי מס, על ידי כך שפתחה סניפים בבייג'ינג, בסידני ובפנמה.



הצעד של ה-irs מגיע לאחר ש-7,500 איש בעלי חשבונות בנק ב-70 מדינות הודו בהעלמת מס, במסגרת הצעה של ה-irs להודות ולהימנע מתביעה. התאריך האחרון לתושבי ארה"ב להודות בניהול חשבונות בנק במקלטי מס היה אתמול.



אתמול אמר מנהל ה-irs דאג שולמן כי תושבי ארה"ב אשר הודו בהעלמת מס במסגרת התוכנית המציעה הימנעות מתביעה, דיווחו על חשבונות בנק הנעים מעשרת אלפים ועד ללמעלה 100 מיליון דולר. שולמן אמר כי תוכנית החנינה החלקית למעלימי המס לא תוארך.



ארצות הברית, המפסידה לפי הערכות 100 מיליארד דולר בשנה בעקבות העלמות מס בבנקים זרים, החריפה את מאבקה בהעלמות מס בשנתיים האחרונות, על רקע המשבר הכלכלי העולמי.



בחודש שעבר הודיעו ממשלות שווייץ וארה"ב על הגעתן להסדר בנוגע לפרשיית העלמות המס ב-ubs, שהובילה לסכסוך בן חודשים ארוכים בין הבנק והרשויות בשווייץ לבין רשות מס ההכנסה האמריקאית (irs). במסגרת ההסדר הסכים ubs להעביר לממשלת ארה"ב פרטים אישיים אודות 4,450 חשבונות של לקוחות אמריקאיים בבנקים בשווייץ החשודים בהעלמת מס.



בחודש פברואר הסכים ubs, הבנק האירופי אשר נפגע באופן הקשה ביותר ממשבר האשראי, לשלם קנסות בסך 780 מיליון דולר במטרה להסדיר אישומים לפיהם סייע לאזרחים אמריקאים להעלים מסים. הבנק הודה כי סייע לאמריקאים לחמוק מתשלום מס באמצעות פתיחת חשבונות בשווייץ והעביר לידי רשויות המס בארה"ב שמות של למעלה מ-250 לקוחות - הפרה חסרת תקדים של חוקי החשאיות הבנקאית בשווייץ. מאז סירב הבנק לחשוף שמות של לקוחות נוספים, בטענה כי הדרישה האמריקאית מהווה הפרה של הריבונות השווייצית, ואף איים כי במקרה הצורך תלאים ממשלת שווייץ את המידע על לקוחותיו האמריקאים של הבנק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully