וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקונגרס האמריקאי יחקור את שכר בכירי החברות אשר קיבלו סיוע פיננסי מממשל ארה"ב

רויטרס

15.10.2009 / 10:24

"צאר השכר" קנת פיינברג יעיד בתוך שבועיים בפני הקונגרס



הקונגרס האמריקאי יחקור את נושא שכר הבכירים בוול סטריט, בחברות כמו aig ובנק אוף אמריקה, אשר קיבלו סיוע פיננסי מכספי משלמי המסים - כך דיווח יו"ר הוועדה המפקחת של בית הנבחרים לנושא ממשל ורפורמות.



"צאר השכר" קנת פיינברג יעיד בתוך שבועיים בפני הוועדה המפקחת. פיינברג אחראי על אישור חבילות השכר לבכירים העובדים בחברות בארצות הברית שקיבלו סיוע ממשלתי. החברות הללו כוללות את סיטי, ג'נרל מוטורס, קרייזלר וקרייזלר פייננשל.



"מה שמרתיח אנשים הוא שבוסים בחברות שחולצו על ידי כספי משלמי המסים ממשיכים לקבל בונוסים של מיליוני דולרים", אמר יו"ר הוועדה המפקחת אדולפוס טאונס בשימוע לבחינת הבונוסים ב-aig. "לא נראה לי נכון שאנשים אשר גרמו לטרגדיה גדולה כל כך יתוגמלו בצורה מופרזת שכזו", הוסיף טאונס.



פיינברג דוחק ב-aig להוריד את תשלומי חבילות השכר אותן טוענת החברה כי עליה לשלם כדי למנוע מבכירי החברה לערוק.



אתמול פורסם כי הבנקים הגדולים וחברות הפיננסים בארצות הברית צפויים לשלם לעובדיהם חבילות שכר בשווי 140 מיליארד דולר השנה - כך העריך העיתון "וול סטריט ג'ורנל". הדיווח מבוסס על ניתוח מסמכים שהוגשו לרשות ניירות ערך (sec) במחצית הראשונה של 2009, ועל הערכות הכנסות החברות עד לסוף 2009.



העיתון דיווח כי העובדים ב-23 הבנקים הגדולים, קרנות הגידור, חברות ניהול הנכסים והבורסות בארצות הברית ירוויחו 20% יותר ממה שהרוויחו בשנה שעברה. אותן חברות שילמו לעובדיהן חבילות שכר הבנויות ממשכורות, בונוסים, הטבות ותשלומים נוספים, בשווי כולל של 117 מיליארד דולר. ב-2007 שילמו אותן חברות חבילות שכר בשווי כולל של 130 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully