וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סימנס העולמית רוכשת את חברת האנרגיה הסולארית סולל ב-420 מיליון דולר

אבי בר-אלי

15.10.2009 / 12:04

זוהי העסקה השנייה של סימנס בשוק האנרגיה המקומי: לפני חודשיים רכשה 40% ממניות ערבה-פאוור ב-15 מ' ד'



תאגיד הענק הגרמני סימנס רוכש את חברת האנרגיה הסולארית סולל תמורת 420 מיליון דולר – כך סוכם היום בגרמניה. זאת, בתום הליך מכרזי ממושך. המדובר ברכישת 100% ממניות סולל מידי קרן אקופין (60%) הלונדונית וקבוצת משקיעים פרטיים (40%). סולל עוסקת בייצור קולטי שמש לתעשיית ייצור החשמל בטכנולוגיה תרמו-סולארית, וכן מעורבת בתכנון ובהקמה של תחנות-כוח באנרגיה סולארית.



זוהי העסקה השנייה אותה מבצעת סימנס העולמית בשוק האנרגיה המקומי, לאחר שלפני חודשיים רכשה סימנס 40% ממניות חברת האנרגיה הסולארית ערבה-פאוור תמורת 15 מיליון דולר. "לאחר ההתרחבות המהירה והמוצלחת מאוד של עסקי אנרגיית הרוח שלנו, אנו מעוניינים עתה להמשיך את סיפור ההצלחה הזה גם בענף האנרגיה הסולארית", אמר נשיא ומנכ"ל סימנס העולמית, פטר לשר. "עם הרכישה של סולל, סימנס תוכל עתה לחזק במידה ניכרת את מעמדה בשוק מבטיח זה, בעזרת תחנות כוח תרמו סולאריות. כך נוכל להגדיל עוד יותר את הפורטפוליו הנרחב שלנו בתחום איכות הסביבה, ולהפוך – כפי שכבר הצהרנו – ל'ירוקים' אף יותר", הוסיף.



כזכור, לפני כשלושה שבועות הגישה חברת שיכון ובינוי שבשליטת אריסון השקעות הצעה לרכישת השליטה בחברת סולל. ההצעה של שיכון ובינוי שיקפה שווי חברה שגבוה מ-275 מיליון דולר. הצעתה של שיכון ובינוי הוגשה כחלק ממכרז שבו השתתפו חברות נוספות כמו אלסטום, ג'נרל אלקטריק ומיצובישי.



סולל סיימה את 2008 בהכנסות של 32 מיליון דולר בהשוואה להכנסות של 60 מיליון דולר ב-2007. החברה מעסיקה 400 עובדים ונשלטת על ידי קרן אקופין שרכשה 40% תמורת 105 מיליון דולר בינואר 2008 ועל ידי המשקיע הבלגי לואי בגו שמחזיק ב-27% ממניותיה של סולל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully