וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכסף בהפועל רמת גן, הלב עם בני סכנין

TheMarker Online

15.10.2009 / 12:26

גם בכל הקשור לכדורגל מתנהג מורי ארקין באופן הפוך לכל מה שאפשר לצפות מאיש עסקים



אנשי עסקים רבים למדו בשנים האחרונות להעריך את החשיפה הציבורית שמקנה בעלות על מועדוני כדורגל וכדורסל. לוני הרציקוביץ', אודי רקנאטי, יעקב שחר ומאיר שמיר הם רק חלק מהאישים שהורידו לטמיון עשרות רבות של מיליוני שקלים תמורת העונג המפוקפק לשמוע באופן בלתי פוסק כמעט מענות וטענות מצד האוהדים - לא תמיד בלשון נקייה ובנימוס רב. ארקדי גאידמק אף השקיע 300 מיליון שקל בקבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים, רק כדי לקבל 3% מקולות הבוחרים לראשות העיר ירושלים - 100 מיליון שקל על כל אחוז של תמיכה.



גם בכל הקשור לכדורגל, מתנהג מורי ארקין באופן הפוך לכל מה שאפשר לצפות מאיש עסקים. סביר להניח שאם יתקיים משאל דמיוני, הרוב המוחלט של הנשאלים לא יידעו שהוא תומך בקבוצת הפועל רמת גן, שבילתה שנים רבות בליגות נמוכות.



"כילד גרתי ברמת גן, לא רחוק מאצטדיון המכתש, והיה זה טבעי שאצפה במשחקים של הפועל רמת גן", מסביר ארקין. "אהבתי את המשחק. לא היה לי כישרון מיוחד, וקינאתי באלה שהיו שחקנים טובים. אני זוכר במיוחד את עונת האליפות של 1964, היא חיה חזק מאוד בזיכרון שלי.



"לפני 10 או 15 שנה הבאתי את הבן שלי, ניר, למשחק של הפועל רמת גן. הוא התאהב בקבוצה, ולאט לאט נהפך לספונסר שלה ולקח את המשוכות. אני מסייע על תקן אוהד בעל אמצעים, אבל הוא מעורב מאוד. אנשים חושבים שאם אתה מתעניין באמנות או בספרות, זה לא עולה בקנה אחד עם אהבת הכדורגל".



זה שילוב מעניין. בדרך כלל אנשי עסקים רואים בכדורגל קרדום לחפור בו. חלקם קונים קבוצות כדורגל כדי להתחבר לפוליטיקאים.



"במקרה של הבן שלי, זאת אהבה אמיתית. יש לו אתגר גדול לבנות קבוצה, לאזן נכון בין התפקידים השונים, ולעשות את הכל במסגרת מגבלות תקציביות. אני מעמיד לרשות הקבוצה תקציב מסוים, ואחר כך הולך למשחקים ויושב בשקט.



"אני לא אחד מאלה שנתלים על הגדרות ומקללים את השופט. הייתי רוצה, אבל אין לי את האומץ. דווקא בכאלה אוהדים אני מתקנא לפעמים".



ומה עם בני סכנין? שמענו שעזרת גם להם.



"הבעיה היא שהבן שלי מצפה שאת כל התקציב שאני מקדיש לכדורגל אני אתן להפועל רמת גן, כי ממילא התקציב לא מספיק".



איך זה התחיל?



"לסכנין נתתי פעם אחת תרומה. אני מצטער שאני לא עוזר לסכנין יותר, כי אני חושב שסכנין היא דבר נפלא. זה הדו קיום באופן הכי העמוק שלו. זאת לא קבוצה שרוצה להקים ליגה ערבית נפרדת, אלא שואפת להצליח בליגה שלנו. ראוי שאנשים יעזרו מאוד לקבוצות הערביות, מכיוון שאין להן מספיק כסף. טוב היה עושה גומא אגייאר אם במקום להשקיע בקבוצה כמו בית"ר ירושלים, שהקהל שלה שר שירי שטנה גזעניים, היה משקיע בקבוצה ערבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully