וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדד המחירים לצרכן בגוש היורו ירד ב-0.3% בספטמבר לעומת החודש המקביל אשתקד

סוכנויות הידיעות

15.10.2009 / 12:25

את הירידה הובילו מחירי האנרגיה; מדד הליבה, שאינו כולל את מחירי המזון והאנרגיה, ירד ב-1.2%



מדד המחירים לצרכן בגוש היורו ירד ב-0.3% בספטמבר לעומת החודש המקביל ב-2008, כך דיווחה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בגוש היורו (יורוסטאט). זהו הרבעון הרביעי בו נרשמת ירידה במדד המחירים לצרכן בגוש היורו. לעומת חודש אוגוסט 2009, נותר מדד המחירים ללא שינוי.



את הירידה במחירים ב-16 המדינות החולקות את מטבע היורו הובילו מחירי האנרגיה, שירדו ב-11% בספטמבר לעומת החודש המקביל ב-2008. מחירי התעבורה ירדו ב-3.7%. מחירי הדיור ירדו ב-1.6%. מחירי המזון ירדו ב-1.3%.



מדד הליבה, שאינו כולל את מחירי המזון והאנרגיה, ירד ב-1.2% בספטמבר לעומת החודש המקביל ב-2008. הבנק המרכזי של אירופה צופה כי שיעור האינפלציה בגוש היורו יעמוד על 0.4% בממוצע השנה ועל 1.2% בשנה הבאה.



בשבוע שעבר הותיר הבנק המרכזי של אירופה את הריבית ברמת שפל של 1%. החלטת הבנק המרכזי תאמה את ציפיות האנליסטים, שהעריכו כי נשיא הבנק המרכזי של אירופה, ז'אן קלוד טרישה, חש שמוקדם עדיין לשוב ולהעלות את הריבית.



כלכלת גוש היורו נסוגה ברבעון השני בשיעור חד מההערכות הראשוניות, לאחר שהצריכה הפרטית, ההשקעות והיצוא היו חלשים מכפי שנמסר בראשית ספטמבר. התמ"ג של 16 המדינות המרכיבות את גוש היורו נסוג בקצב שנתי של 4.8%, שיעור חד מכפי שהצביע עליו הנתון הראשוני שפורסם - 4.7%. לעומת הרבעון הראשון רשם התמ"ג נסיגה של 0.2%, זאת בהשוואה לנתון הראשוני של 0.1%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully