וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצפי למדד המחירים לצרכן לחודש ספטמבר: בישראל ללא שינוי; עלייה במדד בארה"ב

ואדים סבידרסקי

15.10.2009 / 13:57

אנליסטים: מדד אוקטובר צפוי לעלות ב-0.2%; יושפע מסעיף הנסיעות לחו"ל בחגים וכן צפויה עלייה בסעיף הדיור



היום בשעות הערב יתפרסם מדד המחירים לצרכן לחודש ספטמבר. ההערכות של כלכלני מאקרו בשוק הן כי המדד יישאר ללא שינוי בהשוואה לחודש אוגוסט – ברמה של 105 נקודות.



הבוקר התפרסם מדד המחירים לצרכן לגוש האירו - אשר הציג ירידה של 0.3% לעומת החודש הקודם. במקביל יתפרסם הערב גם מדד המחירים לצרכן בארה"ב - המהווה את אחד הנתונים הכלכליים החשובים בעולם. ההערכות בשוק הן כי הוא יעלה ב-0.1%.



רפי גוזלן, אסטרטג מאקרו ראשי בבית ההשקעות לידר שוקי הון, צופה כי מדד ספטמבר יעלה ב-0.1% או שיישאר ללא שינוי, כאשר המשפיע העיקרי הוא סעיף הנסיעות לחו"ל המאפיין את עונת החגים שמתחילה בספטמבר. סעיף נוסף שיכול להשפיע על העלייה במדד הוא מחיר המים - בעקבות היטל מס בצורת. סעיף הדיור אינו בעל השפעה מהותית על מדד המחירים החודש.



גוזלן מוסיף כי מדד חודש אוקטובר (שיתפרסם בנובמבר) צפוי לעלות ב-0.2%, כאשר עדיין יושפע מעונת החגים הגולשים לחודש אוקטובר וצפויה בו עלייה בסעיף הדיור.



ברמה העונתית לדברי גוזלן, סביבת המדדים הינה נמוכה הרבה יותר מבעבר, במיוחד בחצי שנה הקרובה ובהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. לפיכך, גוזלן מעריך כי האינפלציה ב-12 חודשים הקרובים תסתכם ב-1.5%. ראוי לציין כי היחלשות הדולר לא תשפיע על מדד המחירים מאחר ששער הדולר נוטרל מזמן מסעיף הדיור, שהיה המושפע העיקרי בעבר משער החליפין.



בהתייחסו לריבית מעריך גוזלן, כי אם התחזית למדדים הקרובים תתגשם, לא יחול שינוי בגובה ריבית בנק ישראל לחודש הבא ובמידה שהמדדים הקרובים יעלו ביותר מ-0.3%, אזי סבירות גבוהה היא להעלאת ריבית כצעד מדיניות מוניטארית מרסנת (הקטנת לחצים אינפלציוניים במשק).



ד"ר מיכאל שראל, כלכלן הראשי מבית השקעות הראל, מעריך גם הוא כי לא נראה שינוי במדד לחודש ספטמבר. עם זאת הוא מעלה את גובה השינוי במדד לחודש אוקטובר ל-0.3%. לפיכך, מעריך ד"ר שראל את אינפלציה המצטברת של 12 המדדים לקרובים ב-2.6%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully