וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצייתים לארנולד שוורצנגר: בהתאם לחקיקת המושל, קרן הפנסיה קלפרס חושפת מידע על עמלות סוכני התיווך

גיא גרימלנד

15.10.2009 / 15:51

קרן הפנסיה של עובדי קליפורניה - המשקיעה הגדולה בהון סיכון ישראלי; לקרן נכסים של 200 מיליון דולר



קרן הפנסיה של עובדי מדינת קליפורניה - קלפרס - החלה לבדוק באם ניתנו עמלות לסוכני תיווך שתיווכו בין הקרן לקרנות הון סיכון שקיבלו מקלפרס השקעה. קלפרס היא אחת המשקיעות הגדולות בהון סיכון הישראלי. היא משקיעה כאן, בין השאר, בפיטנגו, ג'מיני, כרמל ונצ'רס וקרנות אחרות. על פי דיווחים בסוכנויות החדשות, אין בשלב זה כל קשר בין הבדיקה שנערכת על ידי קלפרס דווקא לקרנות הישראליות.



קלפרס פרסמה ביום רביעי האחרון כי היא בודקת באופן ספציפי תשלומים בגובה 50 מיליון דולר שניתנו במשך חמש שנים לחברת ארבקו פיינניישל ונצ'רס (arvco financial ventures), שנוהלה על ידי אל וילאלובוס, חבר דירקטוריון לשעבר בקלפרס.



הבדיקה הנוכחית מגיעה לאחר שבחודש מאי האחרון, אימצה קלפרס מדיניות חדשה בנוגע לשקיפות מצד סוכני תיווך הבאים עם קלפרס במגע במטרה לקבל השקעה עבור הקרנות אותן הם מייצגים. קלפרס מנהלת נכסים בשווי של כ-200 מיליון דולר. לטענתה, היא מנהלת את הבדיקה בשיתוף פעולה עם הרשות לניירות ערך, ומשרד התובע הכללי של קליפורניה. בתחילת השבוע, החל המושל ארנולד שוורצנגר, במהלך חקיקה המחייב את כל קרנות הפנסיה של המדינה לחשוף אינפורמציה הנוגעת לעמלות הניתנות לסוכני תיווך. חקירה דומה מתנהלת בקרנות הפנסיה של ניו יורק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully