וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וועדה של בית הנבחרים האמריקאי הצביעה לראשונה בעד רגולציה על שוק הנגזרים

סוכנויות הידיעות

15.10.2009 / 17:44

בית הנבחרים מעוניין לקדם חקיקה שתגן על המשקיעים בשוק של 600 טריליון דולר שעד כה נותר ללא פיקוח



וועדה של בית הנבחרים האמריקאי הצביעה היום לראשונה בעד רגולציה על הסחר הפרטי בנגזרים, אותם מכשירים פיננסיים אקזוטיים שסייעו להפיל את ליהמן ברדרס והביאו את aig לסף פשיטת רגל.



ההצבעה בוועדת השירותים הפיננסיים של בית הנבחרים מהווה צעד חשוב לקראת השלמת הצעתו של הנשיא ברק אובמה לרגולציה כוללת על שוק הנגזרים במוסדות הפיננסים הגדולים במדינה.
ההצעה עברה ברוב של 43-26, והייתה מפולגת בין הדמוקרטים שהצביעו בעד, והרפובליקנים שהתנגדו להצעה. נראה כי חברי המפלגה הדמוקרטית מוכנים לעמוד בפני ההתנגדויות שיציבו הרפובליקנים והלוביסטים של תעשיית הפיננסים כדי להגביר את ההגנה על המשקיעים.



ממשל אובמה מקדם חקיקה שמטרתה לשפוך אור על שוק בינלאומי צומח בשווי 600 טריליון דולר שעד כה הצליח לחמוק מפיקוח ממשלתי.הצעת החוק "הכרחית לחלוטין לשמירה על שוק חזק, הגברת השקיפות וקביעת תמריצים נכונים במערכת", אמר מייקל בר, עוזר שר האוצר האמריקאי לענייני מוסדות פיננסיים.



לפי הצעת החוק, יקבעו חוקים חדשים לנגזרים סטנדרטיים, שיכללו בין היתר דרישות מהבנקים וממוסדות אחרים שסוחרים בנגזרים להחזיק בכמויות מסוימות של כסף בעתודות כדי לכסות על הפסדים אפשריים. בנוסף, יעבור מרבית הסחר בנגזרים לבורסות שיימצאו תחת פיקוח - בתי סליקה מרכזיים שישמשו כמתווכים, מה שיתרום לשקיפות. סוחרי הנגזרים הראשיים יימצאו תחת פיקוח משותף של הרשות לני"ע והוועדה למסחר בסחורות עתידיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully