וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דני ברק וצוות עובדי לידר שוקי הון הגישו הצעה משותפת לרכישת לידר השקעות שנקלעה למצוקה פיננסית

מיכאל רוכוורגר

15.10.2009 / 19:10

ההצעה כוללת, בין היתר, רכישת 25% מלידר השקעות עם אופציה להגדיל ל- 50.1%



אתמול בערב הגישו המתמודדים במכרז על רכישת השליטה בחברת לידר השקעות (המצויה כיום בשליטת שרפ"ג של יצחק שרם ויאיר פודים) את ההצעות המחייבות לנציגות מחזיקי אג"ח ד' של לידר, המיוצגת על ידי ג'וש רוזנצווייג וקותי גביש.



ההערכות היו כי דני ברק, מנכ"ל לידר שוקי הון, יחבור לאיש העסקים דן דויד וכי השניים יגישו הצעה משותפת. אך ברק עשה בחירה אחרת בסופו של דבר והגיש הצעה ביחד עם צוות עובדים בכירים של החברה הבת לידר שוקי הון, שבה הוא מחזיק כ-15.6%.



מתמודדים נוספים במכרז הינם קרן ההשקעות ate של איש העסקים דן דוד, חברת בי.ג'י.איי של צביקה בארינבוים וקבוצת משקיעים המיוצגת על ידי רוני פוסמן.



ברק הציע לרכוש 25.1% מהמניות של לידר השקעות במסגרת הקצאת מניות לביצוע, ששוויין כיום כ-18 מיליון שקל. כמו כן יוקצו לדני ברק אופציות הניתנות להמרה למניות לידר השקעות במשך מספר שנים, כך שהחזקתו בחברה תגדל ל-50.1%.



בנוסף, ברק הציע כי לאחר רכישת השליטה בלידר השקעות, הוא ירכוש כ-33% ממניות בית ההשקעות לידר שוקי הון, כך שלידר השקעות תהפוך לחברה אחות של לידר החזקות. ההצעה של ברק כוללת גם העברת כ-18% ממניות לידר שוקי הון למחזיקי האג"ח ד, ששוויין כיום כ-29 מיליון שקל.



28 עובדים של לידר שוקי הון מעוניינים אף הם להשתתף בהשקעה של ברק, בהיקף השקעה של כ-40% מסך ההשקעה המתוכננת המוערכת ב-40%. המימון של ברק להשקעה מגיע מקרן פלנוס. לפי הערכות, שרפ"ג תישאר עם החזקה כלשהי בלידר השקעות. כמו כן צפויה ההצעה לכלול הנפקת מכשירים נוספים כמו אג"ח ואג"ח להמרה.



ההצעה של ברק וצוות עובדיו נועדה להפריד את לידר שוקי הון, הנחשב לנכס העיקרי של החברה, מלידר השקעות. ההצעה תצטרך לעבור אישור באסיפת בעלי אג"ח מסדרה ד שצפויה להתכנס בתקופה הקרובה, וכן אישור של בנק לאומי אשר לידר חייבת לו כ-135 מיליון שקל.



לידר השקעות החלה במגעים עם מחזיקי האג"ח ד שלה לפני מספר חודשים, לאחר שלא הצליחה לקבל מימון מחודש מבנק לאומי לתשלום של 57 מיליון שקל לבעלי האג"ח. החברה חייבת למחזיקי האג"ח 215 מיליון שקל וכן יש לה חוב של כ-110 מיליון שקל לבנקים (בעיקר ללאומי).



מלבד לידר שוקי הון, מחזיקה החברה בלידר נדל"ן, שהסתבכה בהשקעות במזרח אירופה, גרינסטון תעשיות ובמניות של פולאר תקשורת והשקעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully