וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמיר פישמן: המדד ישפיע לחיוב על שוק המניות ואיגרות החוב בתחילת השבוע הבא

יעל חלק

15.10.2009 / 19:43

לידר שוקי הון: פישר קיבל את המידע לו חיכה - ויותיר את הריבית ברמתה הנוכחית



"הירידה במדד המחירים לצרכן בהחלט מפתיעה, ומדובר בנתון מאוד חיובי. הירידה במדד מפחיתה את הלחצים על בנקים בישראל להעלאה נוספת של הריבית. ייתכן כי פישר יבחר שלא להעלות את הריבית במשק לחודש נובמבר", אומר הערב עידן יאול, ראש תחום אג"ח בתמיר פישמן. "יחד עם זאת, להערכתי ניתן לנצל את המדד הנמוך להעלאה מדודה ומתונה של הריבית באופן הדרגתי, על מנת למנוע העלאה חדה בעתיד שתשפיע על השוק באופן שלילי מאוד".



"לעומת הירידות שנרשמו בסעיפים שונים, סעיף הדיור הוסיף לעלות ב-0.8% גם בספטמבר, אך חשוב לזכור שבאוגוסט נרשמה עלייה של 1.2% בסעיף זה. הדיור, שהיה מאוד משמעותי במדד המחירים לצרכן במהלך השנה האחרונה הולך ומתמתן וצפוי להשפיע לחיוב גם על המדדים הקרובים- יאפשר להם להיות נמוכים יותר".



"מבחינת שוק ההון ביום ראשון, צפויה השפעה חיובית על שוקי המניות והאג"ח, כשהציפיות להעלאת הריבית הולכות ונדחות. האפיק השקלי ייהנה מירידת המדד, הצמודים הקצרים צפויים להיפגע ובסך הכל איגרות החוב הארוכות צפויות להגיב מאוד בחיוב".



רפי גוזלן, אסטרטג המאקרו של לידר שוקי הון אמר הערב כי "מדובר בחדשות מרעננות, המדד הנוכחי מסמן שינוי בסביבת האינפלציה. השפעת המיסים שיצרה בלבול בחודשים האחרונים בין עליית מחירים חד פעמית לאינפלציה מתמשכת יצאה, ועכשיו ניתן לראות את התמונה בבהירות".



"להערכתי צפויים עוד מספר חודשים של מדדים נמוכים. השוק היה סקפטי היום לגבי מדד נמוך אחרי כל כך הרבה הפתעות כלפי מעלה, והמדד הנוכחי צפוי להוריד את הציפיות האינפלציונית, ולהשפיע באופן מהותי על שוק האג"ח בתקופה הקרובה".



"מבחינת החלטת הריבית, המדד הנוכחי מחזק את ההחלטה של פישר להמתין. פישר סבר כי הסביבה האינפלציונית של החודשים האחרונים לא מייצגת וכדאי להמתין ולקבל עוד המידע. המידע הנוכחי תומך בהחלטתו לשמור על מתינות, ולהערכתי הריבית צפויה להשאר ברמתה הנוכחית בסוף החודש".



בישיר בית השקעות מעריכים כי המדד הנוכחי מהווה רוח גבית להחלטת הנגיד מהחודש שעבר שלא להעלות את הריבית, בניגוד מוחלט למרבית חברי פורום הריבית, דבר שיאפשר לו גם החודש להותיר את הריבית על כנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully