וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוו"ד חריפה של יועמ"ש הרשות השניה בענין הארכת זכיון ישראל 10

שחר רן

15.10.2009 / 20:59

אבני: המועצה אינה רשאית לקבל את בקשת ישראל 10 להארכת הזכיון



"במצב הדברים הקיים, ולמרות שיפורים שונים הקיימים בהצעת ישראל, המועצה אינה רשאית לקבל את בקשת ישראל 10 להאריך את זכיונה", כך קובע דורון אבני, היועץ המשפטי של הרשות השנייה, בחוות דעת חריפה שפורסמה היום. חוות הדעת מצטרפת לדו"ח של מנכ"ל הרשות, מנשה סמירה, שפורסם כמה שעות לפני כן וקבע כי יש לפרסם מיידית מכרז חדש על הפעלת הערוץ, וכן לחוות דעת של אבני עצמו שפורסמה באוגוסט.



"אין ספק כי ישראל 10 לא עמדה בתקופת זכיונה במחויבויות שונות המוטלות עליה לפי הדין ולפי זכיונה, ובהן גם מחויבויות מהותיות", ממשיך אבני. "אין גם ספק כי ישראל 10 אף אינה מסוגלת להשלים ביצוע מלא בפועל 'על המסך' של המחויבויות החסרות עד לתום תקופת זכיונה, בעוד מספר חודשים (סוף ינואר, 2010)".



לדעת אבני, "גם לאחר הבאה בחשבון של טיוטת סיכום השרים, נותר פער גדול של מיליוני שקלים רבים, ולמעשה עשרות מיליוני שקלים בקיום מחויבויות עבר אשר למעשה לא ניתן לו מענה. יוצא אם כן שההסדר המוצע אינו עולה בקנה אחד עם דרישות החוק וכוונת המחוקק, אין הוא עומד מבחינה מקצועית או משפטית, וקבלתו יש בה כדי לפגוע בשלטון החוק ובאמון הציבור ברשויות המדינה".



משום שהצעת ההסדר של ערוץ 10 אינה מספקת, לטענתו, מענה לדרישות המחוקק, ומשום שהערוץ לא עמד במחויבותיו, מכריז אבני אף כי מועצת הרשות כלל אינה רשאית לדון בה: "למעשה - וכפי שכבר ציינתי - היה על המועצה לפרסם את המכרז, בהתאם להחלטתה, כבר בתחילת אוגוסט, וההימנעות מפרסום המכרז עד כה אינה תקינה. החלטה לא לפרסם מכרז חדש בנסיבות העניין או הימנעות בפועל מפרסומו, תהיה החלטה או התנהלות הלוקה בחוסר סבירות מהותי הפוגעת בשלטון החוק".



בנוסף, מונה בחוות דעתו את ההפרות שביצע ערוץ 10: בתחום הסוגה העילית בסך כ-78 מיליון שקל (דרמה - 53.5 מיליון שקל; סרטי תעודה - 12.6 מיליון שקל; ז'אנר מיוחד - 11.9 מיליון שקל), אי תשלום דמי זיכיון ותמלוגים בסכום של כ- 47 מיליון שקל, ואי השקעה בקולנוע בסכום של כ- 24 מיליון שקל. כמו כן, הוא מוסיף, הפרה חברת החדשות של ערוץ 10 את תנאי זכיונה, ולא קיימה את שידוריה מירושלים, כפי שנקבע בחוק, וכן צברה גירעון בניגוד ל"תקנות הכספים".



בהמשך מפרט אבני שורה של נושאים שבהם לדעתו לא מספקת הצעת ההסדר של הערוץ מענה. בין השאר, הוא קובע כי הערוץ הפר את כל מחויבויותיו בתחום הקולנוע ואינו מציג התחייבות מגובה בערבות בנקאית להשלמותיהן; כי הפחתת הערבויות שמבקש הערוץ הנה בלתי סבירה לכאורה; וכי קיים ספק שהצעת הערוץ להקים חברת חדשות חדשה שמקומה בירושלים, שתרכוש את תכניה מחברת החדשות הנוכחית, עומדת בדרישות החוק.



את חוות הדעת מסכם אבני בקביעה כי "המועצה תהיה רשאית לשוב ולדון בעניין רק אם יתקן שר התקשורת את תקנות המועדים באופן שיאפשר למועצה לקבל החלטה בעניין, בעת הנוכחית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully