וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רווחי יבמ זינקו ב-14% ל-3.2 מיליארד דולר; ההכנסות ירדו ב-7%

מיכל רמתי

15.10.2009 / 22:34

החברה העלתה את תחזית הרווח אך המנייה צוללת ב-3.3% במסחר שלאחר הסגירה



ענקית המחשוב יבמ דיווחה היום על עלייה של 14% ברווח הנקי שלה, ל-3.2 מיליארד דולר, הודות לצמיחה בתחומים חדשים, ביניהם מחשוב ענן וטלפונים חכמים. במונחים של רווח למניה, רשמה החברה רווח בסך 2.04 דולר למניה, לעומת תחזיות אנליסטים לרווח של 2.38 דולר למניה. יבמ, חברת שירותי המחשוב הגדולה בעולם, דיווחה גם על ירידה של 7% בהכנסותיה, לעומת השנה שעברה, לסך של 23.57 מיליארד דולר, בהתאם לתחזיות האנליסטים להכנסות בסך 23.5 מיליארד דולר.



מניית יבמ יורדת ב-3.3% במסחר לאחר הסגירה בוול סטריט, לאחר שסיימה את שעות המסחר הרגילות בירידה של 0.35%. עד כה השנה עלתה מניית יבמ ב-53%, והייתה המנייה בעלת הביצויים השניים בטיבם במדד דאו ג'ונס, לאחר מניית אמריקן אקספרס. רמתה הנוכחית של המניה, 127.32 דולר, מתקרבת לשיא כל הזמנים שרשמה ביולי 1999 – 137.88 דולר. החברה העלתה את תחזית הרווח שלה ל-2009 ללפחות 9.85 דולר למנייה, לעומת התחזית הקודמת של 9.7 דולר למניה.



"השינוי האסטרטגי ארוך הטווח שלנו לעסקים בעלי ערך גבוה איפשר לנו שוב לספק שולי רווח, רווחים וצמיחה בתזרים המזומנים ברבעון השלישי", אמר מנכ"ל יבמ, סם פלמיסנו,



יבמ ביצעה שינויים מרחיקי לכת במודל העסקי של החברה. היא מכרה את חטיבת המחשבים האישיים שלה ללנובו הסינית ב-2005 תמורת כ-1.75 מיליארד דולר, לאחר שאיבדה חלק גדול מנתח השוק שלה לטובת מתחרות כ-hp ודל. החברה נכנסה יותר ויותר לתחום השירותים והתוכנה, וביצעה רכישות רבות במהלך העשור האחרון. הרכישה האחרונה שביצעה יבמ הייתה רכישת תוכנת הסטטיסטיקה spss תמורת 1.2 מיליארד דולר.



עם זאת, את העסקה הגדולה ביותר בה הייתה מעוניינת יבמ באחרונה לא הצליחה לבצע – יריבתה אורקל חטפה את סאן מיקרוסיסטמס מתחת לאפה עם הצעת רכש טובה יותר. אורקל ויבמ, שבמשך שנים רבות שיתפו פעולה ביניהן, מתחרות על המקום השני בשוק התוכנות, כאשר בינתיים אורקל מובילה על יבמ. (מיקרוסופט היא חברת התוכנה הגדולה בעולם). מאז ההכרזה על הרכישה, ירד שוויה של סאן, בין היתר בשל בריחת לקוחות ליבמ ולמתחרות אחרות, בגין חשש מהצפוי להתרחש בחברה לאחר מיזוגה עם אורקל. מנכ"ל אורקל, לארי אליסון, אמר היום ליבמ כי הוא מוכן לכל תחרות. "תראו לנו מה יש לכם", אמר אליסון בכנס של אורקל.





טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully