וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן דב גייס 280 מ' ש' בהנפקת אג"ח של סקיילקס - השלים גיוס של כ-1.8 מיליארד שקל בתוך חודש

שרון שפורר

15.10.2009 / 23:03

הגיוס שהתקיים היום נערך בדרך של מכרז ציבורי לאחר שבחברה הוחלט לבטל את המכרז המוסדי בהנפקה



אילן בן דב ממשיך להתקדם בסגירת חבילת המימון בעסקת פרטנר. חברת סקיילקס שבשליטתו שעתידה לרכוש את השליטה בחברת הסלולאר פרטנר מידי חברת האצ'יסון הסינית גייסה היום עוד כ-280 מיליון שקל באג"ח והשלימה גיוס של כ-1.8 מיליארד שקל בתוך כחודש בבהנפקת אג"ח.



הגיוס שהתקיים היום נערך בדרך של מכרז ציבורי לאחר שבחברה הוחלט לבטל את המכרז המוסדי בהנפקה, בעקבות לחץ של משקיעים מוסדיים שלא אהבו את הרעיון של הרחבת סדרת אג"ח זמן קצר אחרי שביצע הנפקת ענק.



בסקיילקס מקווים לסגור את עסקת פרטנר עוד החודש. היקפה של העסקה הינו כ-5.3 מיליארד שקל. חבילת המימון הורכבה כך: 1.2 מיליארד שקל יגיעו מהאצ'יסון שתעמיד לבן דב הלוואת מוכר; עוד 1.8 מיליארד שקל גויסו ממשקיעים מוסדיים ומהציבור בהנפקות אג"ח; 500 מיליון שקל יגיעו מבנק לאומי, שיצורף לעסקה על ידי רכישת 5% מפרטנר; כ-70 מיליון שקל יגיעו מחברת הביטוח מגדל שתצתטרף לעסקה עם רכישת 0.7% מפרטנר; וסכום דומה יגיע מקרן קפיטל ריסרץ' שתצטרף לעסקה עם רכישת עוד כ-0.7% מפרטנר.



בהמשך מקווים בסקיילקס כי יוכלו למכור לקרן קפיטל ריסרץ' מניות נוספות - בין אם דרך סקיילקס ובין אם דרך מניות שבהן מחזיקה חברת סאני בפרטנר בעקבות עסקה שביצעה עם ישיר בהחלפת מניות סקיילקס ועסקאות נוספות דומות שהיא מקווה להוציא לפועל בזמןה קרוב.



מימון נוסף תעמיד סקיילקס בהון עצמי. לחברה יש בקופת המזומנים שלה כ-800 מיליון שקל. ומימון נוסף יגיע בהלוואות לטווח קצר מהבנקים - לאומי ומזרחי כשלאומי צפוי לממן 60% מהיתרה ומזרחי טפחות 40% ממנה. בחודש נובמבר הקרוב צפויה פרטנר לבצע הפחתת הון בכדי לחלק דיבידנד - בסקיילקס מקווים להשלים את העסקה עד אז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully