וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סינרון ממשיכה במסע הקניות: רוכשת את פרימאיווה מדיקל תמורת 7 מיליון דולר בשלב הראשוני

ניר צליק

16.10.2009 / 7:37

סינרון תשלם סכום שעשוי להגיע ל-23 מיליון דולר נוספים בהתאם לעמידה באבני דרך



אחרי שרכשה את קנדלה תמורת 65 מיליון דולר, ממשיכה סינרון מדיקל, יצרנית הציוד הרפואי האסתטי, במסע הרכישות. החברה תרכוש את פרימאיווה בעסקה ששווייה יחל ב-7 מיליון דולר. סינרון עשויה להוסיף לסכום זה עד 23 מיליון דולר, בהתאם לעמידה ביעדים בדרך למסחור המוצר של החברה. פרימאיווה היא חברה פרטית אמריקאית שפיתחה טיפול רפואי לקמטים ולרפיון בעור בחדירה מינימלית. הרכישה צפויה להיסגר לפני תום 2009.



המוצר של פרימאיווה, שקיבל את אישור ה-fda לטיפול בקמטים, משתמש במחט זעירה, ובעזרת אנרגיית גלי רדיו בי-פולאריים המוחדרים לעור, מהדק אותו, כאשר המוצר נבדק כבר בניסוי על 100 מטופלים והוכיח אפקטיביות.



מנכ"ל סינרון, לו סקאפורי, אמר כי "המערכת של פרימאיווה היא קפיצה קדימה, המשתמשת באנרגיית חלקיקים במטרה לטפל בעור בצורה סלקטיווית וניתנת לחיזוי. היא עברה מחקרים מדעיים מקיפים כששביעות הרצון של הרופאים והנבדקים היתה רבה". כחלק מההסכם, מנכ"ל פרימאיווה והמייסד של החברה, בנקים מהטה, יצטרף לצוות ההנהלה של סינרון.

לפני כחודש הודיעה סינרון על רכישת קנדלה, מתחרתה, בעסקת החלפת מניות ששיקפה לקנדלה שווי של 65 מיליון דולר, פרמייה של 51% על מחיר השוק. העסקה תלויה באישור בעלי המניות של קנדלה והיא צפויה להיסגר עד סוף 2009. הכנסות החברה המשותפת צפויות לעלות על 180 מיליון דולר, כאשר 62% מההכנסות הן מחוץ לארה"ב וקופת המזומנים של החברה תכיל כ-240 מיליון דולר במזומן ללא חוב.



סינרון, שהכנסותיה ברבעון הראשון של השנה הידרדרו לרמה של 11.9 מיליון דולר, החלה את מגמת ההתאוששות ברבעון השני בו הכנסותיה עלו לרמה של 14.2 מיליון דולר. עם זאת, מספרים אלו עדיין רחוקים מהמספרים שהציגה החברה בשנה שעברה, כאשר ברבעון השני היא רשמה הכנסות של 38.2 מיליון דולר.



ההאטה בסינרון אירעה על רקע המשבר הכלכלי העולמי, כאשר הענף הרפואי האסתטי חווה פגיעה משמעותית. בנוסף, מאחר שחלק נכבד ממכירותיה של סינרון מתרחשות בארה"ב ספגה החברה פגיעה חמורה עוד יותר.



כעת, כשהמשבר הכלכלי העולמי נמצא במגמת שיפור ועל רקע הקונסולידציה בענף, מצבה של סינרון עשוי להשתפר יחד עם ההתאוששות במצב הכלכלי. מאז תחילת השנה הוסיפה מניית החברה כ-34% והיא נסחרת במחיר של 11.51 דולר, המשקף לחברה שווי של כ-317 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully