וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים: "המשך רמתו הנמוכה של הדולר אל מול השקל עלולה להעיב על כדאיות הייצוא מישראל"

יעל חלק

16.10.2009 / 10:03

בבנק מביטים בזהירות אל העתיד ומעריכים כי "ישנם עדיין גורמי סיכון מהותיים שאסור להתעלם מהם"



בבנק הפועלים שומרים על זהירות במבט לעתיד ומעריכים כי "ישנם עדיין גורמי סיכון מהותיים שאסור להתעלם מהם, ובראשם החשש מפני תרחיש w (התאוששות קצרת טווח, שלאחריה הידרדרות נוספת) בכלכלה העולמית, על רקע צמצום ההקלות המוניטריות בעולם". מהבנק נמסר כי "ברמה המקומית, המשך רמתו הנמוכה של הדולר אל מול השקל עלולה להעיב על כדאיות הייצוא מישראל".



בפועלים מעריכים כי להתבססות מדד תל אביב 25 מעל לרף 1,000 הנקודות ישנה משמעות פסיכולוגית וסימבולית, אשר מחזקת את תחושת הביטחון של המשקיעים בטווח הקצר. בראייה ארוכת טווח, מתרבים הגורמים החיוביים בשוק, ובראשם כמובן השיפור הכלכלי במשק המקומי. האינדיקטורים השונים ממשיכים לרשום שיפור וגם בעולם מתחילים לראות ניצני התאוששות משמעותיים יחסית, לאחר המשבר של השנתיים האחרונות. כמו כן, רמות המחירים בבורסה המקומית נמוכות בהשוואה לממוצע העולמי, ובהשוואה לממוצע הרב שנתי של השוק המקומי.



כלכלני בנק לאומי צופים כי "בטווח הקצר צפויה המגמה בשוק המניות להיות חיובית, בעיקר על רקע ריבוי סימנים להתייצבות המצב הכלכלי והתשואות הנמוכות הצפויות באפיקים הסולידיים. יחד עם זאת, רמת התנודתיות צפויה להיוותר גבוהה".



שבוע המסחר בשוק המניות המקומי התאפיין בעליות שערים, על רקע האופטימיות מעבר לים ופרסום דוחות כספיים טובים מהצפוי בארה"ב. בלאומי מציינים כי "האיתנות היחסית שמפגין השוק המקומי בתקופה האחרונה מלווה בגידול בהיקף השקעות הזרים. בנק ישראל דיווח השבוע כי במהלך אוגוסט הגדילו תושבי חוץ את השקעותיהם במניות הנסחרות בבורסה לני"ע בת"א בסך של כ-440 מיליון דולר, זאת לאחר שביוני-יולי מימשו מניות בהיקף מצטבר של כ-70 מיליון דולר".



בשוק איגרות החוב הממשלתיות, המסחר התנהל השבוע בירידות שערים על רקע מגמה דומה מעבר לים ואופטימיות המשקיעים. זו באה לידי ביטוי, בין היתר, בהעברת כספים מאפיקי השקעה בטוחים יחסית לאפיקים ספקולטיביים יותר, דוגמת מניות ואג"ח קונצרניות, מסבירים כלכלני לאומי.



השבוע נסחר האפיק הקונצרני בעליות שערים קלות בעקבות המגמה החיובית בשווקים מעבר לים ולאור הסטת כספים מהאפיק הממשלתי לאגרות החוב הקונצרניות. בלאומי מציינים כי המסחר בשוק הקונצרני הושפע, בין היתר, מהתנהלותן של החברות הגדולות (צים ואפריקה ישראל) המבקשות להגיע להסדרי חוב עם בעלי איגרות החוב שלהן, ובעיקר מהנכונות שלהן להגיע להסכמה במהרה.



במבט לעתיד כותבים בלאומי כי עליית התשואות, שחלה לאחרונה באיגרות החוב הממשלתיות הארוכות, הגדילה את אטרקטיביות ההשקעה בהן בעיקר לאור היחלשותם של הלחצים השליליים הפועלים על האפיק - כמו הירידה שחלה בציפיות האינפלציוניות והצפי לעלייה מדודה בשיעור הריבית. עם זאת, משקיעים אשר אינם מעוניינים להגדיל את חשיפתם לסיכון ייאלצו כיום להסתפק בהשקעות קצרות טווח ברמת תשואות נמוכה ביותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully