וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקמעונאית הצרפתית קרפור, בה מושקע דנקנר, יוצאת מהשוק הרוסי

נמרוד הלפרן

16.10.2009 / 20:09

ביוני נפתחה החנות הראשונה בהשקעה של 12 מיליון ד'; המניה ירדה ב-3% בפאריס



קרפור (סימול ca.pa) הצרפתית, הקמעונאית השנייה בגודלה בעולם אשר בה מושקע נוחי דנקנר בהיקף של 0.28% מהמניות, הודיעה על יציאתה מהשוק הרוסי חודשים ספורים בלבד לאחר שפתחה את חנויותיה הראשונות ברוסיה.



קרפור, הקמעונאית הגדולה באירופה והשנייה בגודלה בעולם אחרי וול-מארט האמריקאית, הסבירה את יציאתה המהירה מהשוק הקמעונאי הרוסי בכך שלא הצליחה להפוך למובילת שוק. קרפור פתחה בחודש יוני במוסקווה את ההיפרשוק הראשון שלה ברוסיה, בהשקעה של 8 מיליון יורו. בספטמבר פתחה קרפור חנות נוספת.



קרפור, אשר הביעה בעת כניסתה לשוק הרוסי אמון בפונציאל הצמיחה ארוך הטווח של הכלכלה המקומית למרות הנזקים שגרם לה המיתון העולמי, מסרה כי תרשום הפסד בסכום לא משמעותי בגין חיסול פעילותה ברוסיה, אולם לא חשפה את היקף השקעתה הכוללת במדינה. עד לאחרונה, אף היו הערכות כי קרפור מתכוונת לרכוש את רשת הקמעונאות הרוסית סוונת קונטיננט.



קרפור דיווחה אתמול לאחר סגירת המסחר באירופה על ירידה של כ-3% במכירותיה ברבעון השלישי של השנה לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת, ל-24 מיליארד יורו (35.9 מיליארד דולר) - ירידה רבעונית שלישית ברציפות. מניית קרפור ירדה היום ביותר מ-3% בבורסת פאריס.



החלטת קרפור לצאת מהשוק הרוסי באה על רקע לחצים מצד בעלי המניות הגדולים בחברה - המיליארדר ברנר ארנו וחברת ההשקעה הפרטית האמריקאית קולוני קפיטל - לשפר את התוצאות הכספיות של קרפור בתחום ההיפרשווקים ולצאת משווקים מפסידים.



בראיון בסוף השבוע האחרון לעיתון "וול סטריט ג'ורנל", התייחס מנכ"ל קרפור, לארס אולופסון, לחוסר שביעות רצון מצד בעלי המניות של החברה לגבי מחיר מניית קרפור, ובראשם בעל המניות הגדול ביותר בחברה, המיליארדר ברנר ארנו. "הוא לא מרוצה מכך, ואני חושב שאיש לא מרוצה מכך. אני האדם הראשון שלא מרוצה מכך, משום שאני חושב שיש למנייה הרבה יותר ערך ממה שמשקף השוק", אמר אולופסון, אשר נכנס לתפקידו בחודש ינואר, בראיון לג'ורנל.



אולופסון נשאל בראיון לג'ורנל גם האם הוא עד לסימני התאוששות של הכלכלה. "אני לא רואה סימנים משמעותיים לשינוי מיידי. החלק היחיד בעולם שבו עדיין רוקדים סמבה הוא אמריקה הלטינית, שם הכלכלות ממשיכות לצמוח בשיעור טוב למדי", אמר.



"הקשיים שהיו לקרפור בעשור האחרון נבעו מכך שהחברה הפסיקה להתמקד בצרכן. בגלל חוקים חדשים בצרפת שאסרו למעשה על קמעונאיות להיכנס לתחרות מחירים, החליטה קרפור ללכת על איכות, מהלך שהיה טוב לתדמית של החברה אבל שלילי במונחי תדמית החברה בתור רשת זולה. חוקי התימחור בצרפת התרופפו מאז, אבל קרפור כבר לא היתה התחרותית ביותר", אמר אולופסון.



גם לא יישמה את האסטרטגיה שלה באופן שיטתי. "היתה חוסר בהירות לגבי התמקדות בשורה התחתונה או בשורה העליונה, ומשמעות הדבר היתה כי האירגון כולו לא היה ערוך להתקדם בכיוון אחד וברור", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully