וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההימור של הרווארד על שערי הריבית עלה לאוניברסיטה 500 מיליון דולר

סוכנויות הידיעות

17.10.2009 / 16:18

שווי החשבון השוטף של האוניברסיטה התכווץ השנה מ-6.6 מיליארד דולר ל-3.7 מיליארד דולר



ההימור הכושל שביצעה אוניברסיטת הרווארד על שערי הריבית יעלה לאוניברסיטה העשירה בעולם לפחות 500 מיליון דולר שתשלם כדי לצאת מנגזרים שקרסו, כך עולה מהדו"ח השנתי שפירסמה האוניברסיטה.



הרווארד שילמה 497.6 מיליון דולר לבנקי השקעות במהלך השנה הפיסקלית שהסתיימה ב-30 ביוני כדי לצאת מהשקעה של 1.1 מיליארד דולר על עסקות החלף של שערי ריבית כדי לגדר מפני הלוואות שלקחה בריבית משתנה. הרווראד מסרה גם כי תשלם 425 מיליון דולר במהלך 30 עד 40 השנה הקרובות כדי לפצות על 764 מיליון דולר נוספים שהושקעו בעסקות החלף.



העסקות החלו לאבד מערכן בשנה שעברה לאחר שהבנקים המרכזיים הפחיתו את שיעורי הריבית, מה שאילץ את האוניברסיטה להרחיב את הערבויות שנתנה לנושיה, אמר דניאל שור, סמנכ"ל הכספים של הרווארד. חלק מההסכמים דרשו כי הצדדים יעניקו ערבויות במקרה של שינוי משמעותי בשערי הריבית.



עסקות החלף הן סוג של נגזרים שבהם שני הצדדים מסכימים להחליף תשלומים שקשורים לפיננסים, בדרך כלל קבלת ריבית משתנה בתמורה לריבית קבועה.



הרווארד מכרה אג"ח בשווי 2.5 מיליארד דולר בשנה הפיסקלית, בין היתר כדי לשלם עבור היציאה מעסקות ההחלף. קרן ההשקעות של האוניברסיטה רשמה השנה את ההפסדים הגדולים ביותר מזה 40 שנה, כך עולה מהדו"ח השנתי.



עוד עולה מהדו"ח כי הפסדים ניכרים בחשבון התפעולי הכללי של הרווארד, מאגר המזומן שממנו משולמים החשבונות, הפעילו לחץ נוסף על האוניברסיטה. הערך הנקי של נכסי החשבון ירד מ-6.6 מיליארד דולר ל-3.7 מיליארד דולר בשנה הפיסקלית.



אוניברסיטת ייל בקונטיקט, אוניברסיטת ג'ורג'טאון בוושינגטון ואוניברסיטת רוקפלר בניו יורק דיווחו גם הן על הפסדים שקשורים לעסקות החלף של שערי ריבית, מה שבחלק מהמקרים אילץ את המוסדות לשלם דמי ביטול כדי לצאת מהחוזים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully