וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט בבריטניה הכריז על איש העסקים ניק לוין כפושט רגל עקב דרישת נושים, ביניהם מיקי דורסמן

סוכנויות הידיעות

17.10.2009 / 21:13

העיתון "דיילי מייל" דיווח כי לוין, שבשבוע שעבר פורסם כי נעלם, מאושפז למעשה בבית חולים בשל מתחים



ניק לוין, איש העסקים הלונדוני היהודי, שהפסיד עשרות מיליוני ליש"ט מכספם של משקיעים, הוכרז כפושט רגל, כך דיווח אתמול העיתון "פייננשל טיימס". לפני כשבועיים הוציא בית משפט גבוה בבריטניה צו להכריז על לוין כעל פושט רגל, בעקבות בקשתו של לא אחר מאשר הישראלי מיקי דורסמן, שככל הנראה היה אחד מנושיו.



כמו כן, העיתונות בבריטניה דיווחה בסוף השבוע כי לוין אינו נעדר, והוא למעשה מאושפז בבית חולים בצפון לונדון, וסובל ממתחים. לפי מקורבים, הוא נמצא בימים אלה בקשר עם כמה מחבריו, באמצעות הטלפון.



לוין, שעבד בבית השקעות בלונדון כמומחה לשוקי המניות והנגזרים, ועמד בראש חברת ההשקעות ניבליק, עומד בפני תביעות בבריטניה בשל חובות המיוחסים לו, בסך למעלה מ-70 מיליון ליש"ט (114 מיליון דולר). לואיז בריטן מחברת דלויט, שמונתה לנאמנה בפשיטת הרגל של לוין, אמרה ביום שישי "אחקור את עניינו הפיננסיים, כדי לברר להיכן נעלם הכסף, במטרה להשיב ממנו כמה שאפשר לנושים".



בעקבות התביעות הוקפאו נכסיו של לוין והוא ייאלץ למסור את דרכונו. כמה מעשירי בריטניה, שהפסידו אצלו את מיטב כספם, מבקשים כעת מבית המשפט לעקל את ביתו בצפון לונדון, השווה עשרות מיליוני ליש"ט. עם זאת, חשבונות בנק שפתח לוין בעת האחרונה בקפריסין אינם בהישג ידם של החוקרים הבריטיים.



העיתון הבריטי "דיילי מייל" הקדיש בסוף השבוע כתבת פרופיל ללוין, בה גולל את תאוות ההימורים שלו, שסיבכה אותו בחובות והביאה לאיומים על חייו, ואת אורח החיים הראוותני שניהל.



לוין, שנולד למשפחה יהודית מהמעמד הבינוני וגדל בפרברי לונדון, החל לעבוד בסיטי של לונדון לאחר לימודיו בקולג' היהודי עמנואל שבלונדון. עד מהרה הוא התבלט כסוחר מבריק אך גם שחצן.



לוין עבד עם ניקולה הורליק, אחת ממנהלי ההשקעות הידועים בבריטניה, המוכרת בשם "סופרוומן הבריטית", הוא כיהן במועצה המייעצת הלא-אקזקטיבית של חברת ההשקעות mg אקוויטי פרטנרס, ועבד כמנהל בחברת ההשקעות האלטרנטיביות אינטגרייטד אסט מנג'מנט. מאוחר יותר עמד בראש חברת ההשקעות ניבליק. בנוסף משמש לוין סגן יו"ר וחבר דירקטוריון של מועדון הכדורגל הלונדוני לייטון אוריינט ובבעלותו נתח של 6% במועדון.



מ-mg אקוויטי פרטרנס נמסר: "ניק לוין היה חבר במועצה המייעצת הלא-אקזקטיבית שלנו. עם זאת, לא היה לנו מגע עימו במשך יותר משנתיים. הוא לא שימש כדירקטור, עובד או נציג של mg אקוויטי פרטרנס בשום זמן. mg אקוויטי פרטנרס איננה מעורבת ואין לה מידע בנוגע לעניינים המדווחים כעת בעיתונות".



מכריו של לוין מספרים כי הוא נהג להגיע באופן קבוע לאירועי צדקה יהודיים בצפון לונדון, אותם ניצל על מנת לאתר לקוחות פוטנציאליים, ובזכות קסמו האישי הוא הצליח לשכנע רבים מהם להשקיע אצלו. הוא נהג לומר למשקיעים פוטנציאליים כי יש בידיו מידע פנימי בנוגע להנפקות קרובות וכי הם יקבלו טיפול מועדף.



הצלחתו בעולם ההשקעות מימנה ללוין, 45, אורח חיים שופע וראוותני. ההון שהרוויח איפשר לו לרכוש מטוסים פרטיים, יצירות אומנות יקרות, וכמה בתי נופש. בבעלותו של לוין נמצאת גם וילה בהרצליה, בשווי 5 מיליון ליש"ט, המעוטרת בתמונות ידועות, כולל יצירה אחת לפחות של הצייר מארק שגאל.



ה"מייל" ציין כנקודת מפנה את הסתבכותו של לוין עם איש העסקים ויזם הנדל"ן הישראלי, יגאל אהובי, אשר הצביעה על בעיות רציניות ראשונות בעסקיו. ביולי 2007 הגיש אהובי תביעה נגד לוין, לאחר שהאחרון לא שילם דיווידנד שהיה חייב לו. אהובי ביקש מלוין לרכוש מניות בשווי 15 מיליון ליש"ט בחברת dgre (דלק גלובל ריל אסטייט), חברה בת של דלק נדל"ן, שהונפקה בבורסת aim בלונדון.



על פי התביעה, ב-2007 התבקש לוין מספר פעמים להעביר את המניות בתוספת דיווידנדים לחברת בלנהיים שבבעלות אהובי, אך לא עשה כן. במאי 2008 חילקה dgre דיווידנד שני של 500 אלף ליש"ט, שלוין התבקש להעביר לאהובי, אך גם הפעם ההעברה לא נעשתה.



אהובי תבע את לוין ואת חברת ההשקעות שלו, ניבליק, בדרישה לקבל בחזרה את מניות dgre וסכום נוסף של 1.08 מיליון ליש"ט. הפרשה הסתיימה כאשר לוין אכן החזיר לאהובי את הכסף הנדרש, אך לא סייעה לשמו הטוב של לוין. ביוני התפטר לוין מחברת איטגרייטד אסט מנג'מנט, בשל "סיבות אישיות".



בחופשת הקיץ שערך השנה בישראל אמר לוין לבני משפחתו כי הוא זקוק לכמה ימים נוספים בארץ, ונשאר לבדו באחד המלונות באילת, שם ככל הנראה נפגש עם כמה מנושיו. עם חזרתו לבריטניה נאלץ לוין להתמודד עם תביעה, בנוגע לחובותיו למשקיעים.



על פי התביעה חייב לוין 18 מיליון ליש"ט לאנשי העסקים בריאן סאוטר ואן גואלג, שביקשו ממנו בשנה שעברה להשקיע עבורם 5 מיליון ליש"ט בחברת כרייה ובענקית הבנקאות הבריטית hsbc בכמה עסקות. לטענת סאוטר וגואלג, הם לא ראו רווחים מההשקעות והוא לא החזיר להם את כספם. צ'קים בשווי 8.8 מיליון ליש"ט חזרו לאחר שחשבונו של לוין נסגר.



בנוסף נתבע לוין על ידי סוכנות ההימורים ig אינדקס בעקבות חוב של 720 אלף ליש"ט, אותם הפסיד על הימור כושל על טורניר קריקט שנערך בספטמבר 2007. אחד הנושים המפורסמים ששמו עלה בפרשת לוין הוא ריצ'רד קרינג, איש עסקים לונדוני ידוע שבבעלותו כמה מהמסעדות היוקרתיות הידועות בעיר.



בין הנושים הנוספים של לוין מנה ה"מייל" טייקון ישראלי, ששמו לא צוין, לו חייב לוין 18 מיליון ליש"ט. לחברים בקהילה היהודית של לונדון חייב לוין סכום של בין 5 ל-6 מיליון ליש"ט.
מקור המקורב למשפחת לוין אמר לעיתון כי טרייסי, אשתו של לוין, מוטרדת מאוד מהפרשה, וכי היא לא היתה מעורבת בעניין ולא חשדה בדבר עד לתביעות. גם לאחר שהוגשה נגדו תביעתם של גלואג וסאוטר, אמר לה בעלה כי הם היו היחידים להם היה חייב כסף. טרייסי נמצאת בימים אלה בקשר עם עורכי דין בניסיון לשמור על הנכסים הקיימים של משפחתה, מחשש שתישאר ללא פרוטה.



ה"מייל" דיווח כי חלק ממשפחתו של לוין, אשר התעניין בעבר ברכישת קבוצת הכדורגל מכבי תל אביב, חיה בישראל. אחותו מתגוררת בבית שרכש עבורה כמתנת חתונה, והוריו בבית שקנה להם לרגל פרישתם לגימלאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully