וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוועדה לביקורת המדינה תדון בתחקיר על החברות שבשליטת בנותיו של אהוד ברק

אורי בלאו

18.10.2009 / 8:43

הוועדה תבקש מהמבקר לכתוב חוו"ד מיוחדת על החברות, שלחשבונן המשיך לזרום כסף גם לאחר שהשר נכנס לתפקידו



ועדת הכנסת לביקורת המדינה תכונס בקרוב לדיון מיוחד על ממצאי תחקיר מוסף "הארץ" שבו נחשף כי מאז שנכנס שר הביטחון אהוד ברק לתפקידו, הוזרמו כשישה מיליון שקלים וחצי לחברות שהיו עד אז תחת שליטתו, והועברו לבנותיו.



בתחקיר התגלה שאחת מאותן חברות ממשיכה לנהל פעילות עסקית גם כיום. ביום חמישי האחרון שלח יושב ראש הוועדה ח"כ יואל חסון (קדימה) מכתב למבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס והזמין אותו לדיון.



במכתב נאמר כי הוועדה צפויה להשתמש בסמכותה ולדרוש מהמבקר להכין חוות דעת מיוחדת בנושא החברות שהיו בבעלות ברק.



ברק, שהפסיד בבחירות 2001 לאריאל שרון, פתח שנה לאחר מכן את חברת "אהוד ברק בע"מ" לצורך ניהול עסקי הייעוץ הבינלאומיים שלו.



לאחר ניצחונו בפריימריז על ראשות מפלגת העבודה ביוני 2007, העביר ברק את מניותיה של החברה לשלוש בנותיו והצטרף לממשלת אולמרט.



על פי הנתונים שהגיעו לידי "הארץ", אל החברה הוזרמו מאז כחמישה מיליון שקלים מהארץ ומחו"ל.



עוד התברר כי ל"קרדו - פיתוח עסקים בע"מ", חברה בת של "אהוד ברק בע"מ" שמחצית מניותיה מוחזקות בידי עו"ד דורון כהן, גיסו לשעבר ואיש סודו של ברק, הועברו מאז קרוב למיליון וחצי שקלים.



השר ברק סירב לגלות מי העביר כספים לחברות ובעבור מה, ומסר רק כי "כל הפעילות של אהוד ברק והחברות שהיו קשורות בו, טופלו על פי כל דין". עוד נמסר כי "מיום התמנותו כחבר ממשלה, שמר השר ברק על חובותיו וזכויותיו בשקיפות מלאה בפני כל הרשויות הרלוונטיות".



במכתבו למבקר כתב ח"כ יואל חסון כי "לטענתו של ברק, הכספים התקבלו עבור עבודה או שירות שהחברה נתנה עוד קודם לכניסתו לממשלה.



טענה זו ראויה להיבדק מאחר שיש כאן פתח למתן שוחד... אם אכן נותרו חובות כלפי ברק מתקופת היותו ?אדם פרטי', הרי שבעת כניסתו לממשלה היה עליו למסור פרטים בדבר גובה החובות ושמות החייבים".



בשבוע שעבר פנה ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי) ליועץ המשפטי לממשלה מני מזוז ולמבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס, וביקש מהם לבדוק בעבור אילו שירותים הועברו הכספים לחברות שהיו בבעלותו של ברק, ומי העביר אותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully