וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת AMG: זינוק של כ-60% בגובה המשכנתא הממוצעת בישראל בתוך כשנתיים

רז סמולסקי

18.10.2009 / 11:02

משכנתא ממוצעת במרכז עלתה מ-400 אלף שקל ל-650 אלף שקל; הסיבה: ריבית נמוכה מעודדת לקיחת סיכונים



בתוך כשנתיים חל זינוק של כ-60% בהיקף המשכנתא הממוצעת שנוטלים רוכשי דירות, כך עולה מנתוני amg משכנתאות, המתמחה בענף המשכנתאות והבנקאות למגזר הפרטי והעסקי בישראל.



בינואר 2008 עמדה משכנתא ממוצעת עבור דירה במרכז הארץ על כ-400 אלף שקל והיום עלה הממוצע לכ-620 אלף שקל, עלייה בשיעור של 55%.



עבור דירה בפריפריה נטלו הלווים כ-350 אלף שקל בממוצע בתחילת 2008, סכום שעלה לכ-550 אלף שקל היום - עלייה של כ-57%.



כיצד מוסברת הקפיצה החדה הזו בגובה המשכנתא? "העלייה החדה נובעת מהעלייה במחירי הנדל"ן והריביות הנמוכות" מסביר עמית קמינסקי, מנכ"ל amg משכנתאות. "בגלל הריבית הנמוכה, התשלום החודשי הראשוני ירד בעשרות אחוזים, דבר שגורם לאנשים ליטול סיכונים גבוהים יחסית, מאחר שהם יכולים לעמוד בתשלום החודשי ללא בעיה. אך אותם לווים לא תמיד מבינים מה המשמעות של שינוים בשוק הריביות ולא בוחנים לעומק מה עלול לקרות ברגע שהריביות יעלו".



תופעה נוספת שמאפיינת את החודשים האחרונים וגורמת לעלייה בגובה המשכנתא היא גל רכישת דירות להשקעה. רבים מלווי המשכנתאות רוכשים דירה להשקעה עליה הם מקבלים דמי שכירות שמגדילים את ההכנסות שלהם ואת יכולת ההחזר החודשית שלהם. משקיעים אלה מוכנים לקחת הלוואה גבוהה יותר כדי לממן את רכישת הנכס.



גם ההתעוררות המחודשת בדירות יוקרה משפיעה על גובה המשכנתאות. "משכנתא ממוצעת בשוק דירות היוקרה עומדת כיום על 1.25 מיליון שקל. לפני מספר חודשים ראינו עצירה כמעט מוחלטת של שוק דירות היוקרה אבל עכשיו השוק חוזר לפעילות. הריביות הנמוכות גורמות לרוכשים שיש באפשרותם לממן את כל העסקה מהון עצמי לקחת משכנתא ולהשאיר חלק מההון העצמי באפיקי השקעה אחרים", מסביר קמינסקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully