וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריסטל רכשה את תדיראן מוצרי צריכה ב-16 מליון שקלים

אורה קורן

18.10.2009 / 11:09

עד סוף השנה ייסגר המפעל בעפולה; קריסטל תנסה להעסיק חלק מהעובדים בתמיכה ממשלתית



חברת קריסטל, בבעלות משה ממרוד, חתמה על הסכם לרכישת תדיראן מוצרי צריכה מעפולה תמורת 16 מליון שקלים. העסקה נחתמה לאחר שחברת קרייר, בעלת השליטה בתדיראן, הודיעה בתחילת השנה להנהלת תדיראן כי בכוונתה להעביר את פעילות יצור המזגנים לסין. מקריסטל נמסר כי המשא והמתן נמשך כשישה חודשים, וכי עד סוף השנה ייסגר המפעל בעפולה.



במסגרת העסקה הפכה קריסטל, באמצעות תדיראן, למפיצה הבלעדית של מזגני תדיראן, אמקור קרייר וטושיבה בישראל.מחיר הרכישה של מניות תדיראן כולל את הפעילויות של שיווק, הפצה ומכירות של מותגי המזגנים הללו.



את גיבוש העסקה, שקדם לה משא ומתן של שישה חודשים, מאז אפריל, הובילו וניהלו: מצד קריסטל דורון סלע, סמנכ"ל הכספים של החברה, את carrier ייצג בית השקעות כלל פיננסים טהורי, בנקאות להשקעות, שליוו את העסקה באופן בלעדי.



תדיראן פועלת בשוק המזגנים הביתיים והמסחריים. בשנה האחרונה זכתה החברה במכרז לאספקת מזגנים בבניין בית החולים "אסותא" החדש ובבניין מוטורולה.



לדברי ממרוד, "יש לנו מלוא הכוונות להגדיל את הנתח של החברה בשוק בשנים הקרובות, בזכות מוצרים מעולים ובעזרת ניהול נכון של מערך השיווק ומכירות. חברת קריסטל הינה החברה המובילה בישראל בתחום מוצרי החשמל הלבנים, כניסה לשוק המזגנים היא סינרגטית לתחום הפעילות שלנו".



עוד הוסיף ממרוד, "אנו רוכשים את הפעילות עם מצב נתון שבו החליטה הנהלת קרייר לסגור את המפעל בעפולה, אנו בוחנים את כל האופציות בכדי לשמר חלק מפעילות הייצור בישראל - מהלך שבמצב השוק כרגע הוא כמעט בלתי אפשרי בלי עזרה אמיתית מהרשויות".



שוק המיזוג הביתי והמסחרי בישראל מוערך בכ-1.2 מיליארד שקלים בשנה. בשנת 2008 מוקם מותג תדיראן במקום השני בתחום המזגנים עם 24% מנתח השוק, אחרי אלקטרה עם נתח שוק של 45%, לפני טורנדו עם 15%, lg עם 13%, ועוד גורמים אחרים עם סך נתח שוק כולל של 3%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully