וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיא ויסמן: "מהירשזון ובניזרי לא פחדו שיברחו במהלך המשפט. מגיא ויסמן פוחדים"

עמית בן-ארויה

18.10.2009 / 15:57

ויסמן בעדותו: בכירים בהראל נטלו הלוואות שונות מהחברה, ורואה החשבון אף נקלע לגירעון של מאות אלפי ש'



"מהירשזון ובניזרי לא פחדו שיברחו במהלך המשפט. מגיא ויסמן פוחדים. זו סכנה אמיתית לציבור", כך אמר אתמול בלעג גיא ויסמן, לשעבר המשנה למנכ"ל הראל בית השקעות, במשפט המעילה בו הוא מואשם בגניבת 123 מיליון שקל מהחברה. דברים אלה נאמרו שלא במסגרת הרשמית של המשפט, אלא בסוף הישיבה, כשהשופט התעניין מתי ייערך הדיון הבא בבית המשפט העליון בנוגע למעצרו של ויסמן, העצור מתחילת הפרשה באמצע 2007 ומעצרו מוארך מדי 3 חודשים.



עדת התביעה היום (א') היתה אחת העובדות לשעבר בהנהלת החשבונות של הראל, אורנה חן, אשר היא התחילה לעבוד ב-97' ופרשה בשלהי 2008, כשעברה לעבוד בפריזמה. בחקירה הנגדית הטיח בה ויסמן שהשוטרים שתלו בפיה את התשובה שהוא היה זה שטיפל באופן בלעדי בחשבון מסוים של הראל בבנק מזרחי-טפחות.



לאחר מכן דנו בקודי ההפעלה האישיים באמצעותם פעלו העובדים. "אם אני כזה גאון ורב מעללים כפי שמוצג בכתב האישום", אמר ויסמן בציניות, "אז מדוע היקשתי את הקוד שלי ולא השתמשתי בקוד של מישהו אחר?". דברים אלה אמר ויסמן בעקבות חקירת העדה, שבה התגלה כי בעת הצורך היו העובדים נכנסים למחשב באמצעות סיסמאות של עובדים אחרים.



לשאלת ויסמן, "זכור לך מקרה שהפעלתי סמכות חשודה מולך? סמכות מאיימת? או שביקשתי שתתקשרי אלי כשיש ביקורת פתע?" השיבה העדה: "לא". לדברי חן, ויסמן היה בוס אנושי ביותר והיה עוזר בכל בעיה שנוצרה.



לקראת סוף העדות אמר ויסמן כי בכירים בהראל נטלו הלוואות שונות מהחברה, ורואה החשבון הוותיק שלה , משה הורמן, אף נקלע לגירעון של מאות אלפי שקלים בחשבונו הפרטי בחברה.



ויסמן דרש מהעדה להתייחס לדברי העד הקודם במשפט, מנכ"ל הראל יאיר המבורגר, שדלתו של ויסמן תמיד היתה סגורה. היה זה רמז לכך שויסמן סוחר בהסתר. "האם יכול להיות שגיא עישן?", העלה ויסמן אפשרות אחרת להסתגרותו בחדר.



בתחילת הדיון הזכיר שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, עודד מודריק, את חילופי הדברים הקשים שהתנהלו בינו לסניגורו של ויסמן, עו"ד ילון הכט בישיבה האחרונה ששיאם באמירת מודריק כי הכט הוא "בושה וכלימה לעורכי הדין". לאחר דברים אלה אמר הכט כי הוא רואה עצמו כמי שבית המשפט פטר אותו מהמשך הייצוג ואינו מתכוון להגיע להמשך המשפט.



כמובטח, לא הגיע הכט לדיון אתמול והשופט אמר בעניין זה שאינו נוקט עמדה חד משמעית לסוגיית ההתפטרות של הסניגור והעניין ייבחן בדיון הבא. שלא כמקובל במשפט פלילי, נאלץ ויסמן לנהל אתמול את הגנתו בעצמו. פרקליטות תל אביב יוצגה על ידי עו"ד אסתי שלאין. ( פ 40138/07)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully