וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקוניס מקפיא העברת כספים ליצירת מקור ברשות השידור עד לרפורמה

צבי זרחיה

18.10.2009 / 16:14

מוטי שקלאר: 56% מהוצאות הרשות הן על שכר - ככה אי אפשר ליצור תוכן



ועדת הכלכלה תעכב הצעת חוק להעברת 36% מתקציבי הטלוויזיה של רשות השידור להפקות מקור החל מה-1 בינואר 2010. כך מסר ח"כ אופיר אקוניס, אשר קבע כי לפני קידום החוק, על הוועדה לוודא שישנה התקדמות בהליכים לקידום הרפורמה ברשות השידור.



אקוניס כינס ישיבה ראשונה של הוועדה בהצעת החוק, שהופרדה מחוק ההסדרים, אבל הודיע שלא יקדם את הצעת החוק לפי שעה בטרם תבוצע רפורמה מקיפה ברשות השידור הכוללת: התייעלות כלכלית, פרישת עובדים ושיפור התוכן. הוא טען כי הדיונים על ביצוע הרפורמה ברשות מתקיימים לאט.



לדבריו, "הוועדה תומכת בקיום הרפורמה בשידור הציבורי. עם זאת, לא ניתן להשאיר את רשות השידור במצב בו במשך שנים שואפים לרפורמה, אך בפועל היא לא מתקיימת". אקוניס הודיע שייפגש עם יו"ר ועדת החינוך, ח"כ זבולון אורלב (הבית היהודי) ועם השר הממונה על רשות השידור יולי אדלשטיין, כדי לוודא התקדמות בפועל של ההליכים הנדרשים לקידום הרפורמה. לדבריו, "עד אז מחליטה הוועדה להימנע מקידום הצעת החוק".



אורלב אמר כי הוא מצפה מאדלשטיין לקחת מנהיגות ולהעביר את הרפורמה. "אי אפשר כרגע לאשר את החוק הזה כפי שהוא מוצע לוועדה".



נציג האוצר, משה אורן, ביקש מהוועדה לקדם את הצעת החוק כחלק מהרפורמה ברשות השידור והמשך קיומה כגוף המשדר שידורים איכותיים והפקות מקומיות.



מנכ"ל רשות השידור, מוטי שקלאר, אמר כי "אם עלינו להוות תחרות לערוץ 2 ו-10, אפשר לסגור את הערוץ. "נוצר מצב של זליגת תקציבים מהתוכן למדורי השכר. פחות ופחות הושקע בשינויים הטכנולוגיים, מה שגרם לדה-לגיטימציה לרשות השידור, לנטישת טאלנטים ולצניחה ברייטינג".



שקלאר הציג את הצעתו לקבל 15 מיליון שקל מהאוצר וביחד עם 15 מיליון שקל מתקציב הרשות להפנות 30 מיליון שקל להפקות מקור, עד לתחילת הרפורמה בפועל.



מנתונים שהציג שקלאר בוועדה עולה כי הכנסות הרשות בשנת 2009 יגיעו ל-826 מיליון שקל. מתוכם 425 מיליון שקל מגיעים מאגרת הטלוויזיה, משרד התחבורה מעביר בגין רדיו ברכב 245 מיליון שקל, פרסום ברדיו - 70 מיליון שקל, תשדירי שירות וחסויות בטלוויזיה תורמים 35 מיליון שקל לתקציב והשתתפות משרדי הממשלה מוסיפה 24 מיליון שקל. לדבריו, מקורות ההכנסה העיקריים נשחקו עקב הפחתת האגרה בשנים האחרונות, וכן צמצום עוגת הפרסום ברדיו והירידה בתשדירי השירות ובחסויות. הגירעון בתקציב הרשות מוערך ב-49 מיליון שקל.



עוד אמר שקלאר כי 56% מהוצאות הרשות הן בגין שכר, והדבר לא מותיר מקורות מספיקים ליצירת תוכן כנדרש מגוף ציבורי, לרבות רכש הפקות חיצוניות, הוצאות נלוות להוצאות פנימיות, רכש זכויות ספורט, הפקת אירועי מדיה כמו קדם אירוויזיון ועוד. לדבריו, רק הסטת מקורות מתחום השכר אל תחום התוכן תאפשר העמדה חלופה איכותית מול הערוצים המסחריים.



אחיה גינוסר, יו"ר אגודת העיתונאים בירושלים, אמר כי "אם נקשור את הצעת החוק המוצעת כאן לרפורמה ניתן יהיה להכניס בה היגיון. אך כרגע, לפני הרפורמה זה חסר שחר לאשר את הצעת החוק".



אבישי כפיר, יו"ר פורום היוצרים הדוקומנטריים: "כולנו מקווים שהרפורמה אכן תתממש, אבל אם לא, חייב האוצר לבוא לקראת רשות השידור ולהזרים 15 מיליון שקל וביחד עם 15 מיליון שקל מתקציב הרשות להביא לקופה של 30 מיליון שקל להפקות מקור. לערוץ 10 ויתר האוצר במיליוני שקלים. לא ייתכן שדווקא כאן הוא לא יסייע לרפורמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully