וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהיום: נכים יכולים לעבוד בלי לאבד את קצבת הנכות שלה

חיים ביאור

18.10.2009 / 16:26

עד עתה, הביטוח הלאומי שלל הקצבה לנכה שהשתכר יותר מ-3,000 שקל בחודש, מה שחסם נכים מלצאת לעבודה



החל מהיום (ראשון) נכים היוצאים לעבודה לא יאבדו את קצבת הנכות שהם מקבלים. זהו יישום של החוק לשילוב נכים בעבודה ("חוק לרון") על שם השופט אפרים לרון המנוח, שעמד בראש ועדה שהכניסה את התיקון לחוק המגדיל את זכויות הנכים.



"חוק לרון" מאפשר גם לנכים עובדים המשתכרים עד 93% מהשכר הממוצע במשק, לקבל קיצבת נכות. עד לקבלתו של החוק, שלל הביטוח הלאומי את הקצבה לנכה שהשתכר יותר מ-3,000 שקל בחודש, דבר שחסם נכים רבים מלצאת לעבודה.



בעקבות הפעלת החוק, נכה שייצא לעבוד יגדיל את הכנסתו, והסכום הכולל יהיה תמיד גבוה יותר מאשר הקצבה בלבד. לדוגמה, נכה המשתכר 2,800 שקל, יקבל קצבה של 1,804 שקלים בחודש, כך שהסכום הכולל מהקצבה ומהעבודה יגיע ל-4,600 שקל. כיום מקבלים 171 אלף מבוטחים קצבת נכות כללית, מהם 153 אלף אינם עובדים.



"חוק לרון" היה אמור להיות מיושם החל מ-1 באוגוסט האחרון, אך הפעלתו נדחתה עקב עיצומי העובדים בביטוח לאומי שדרשו כי יובטח להם תוספת של כוח אדם. לפני 10 ימים, הושג הסכם בעניין זה בין הוועד, הסתדרות עובדי המדינה ומנכ"לית הביטוח הלאומי, אסתר דומיניסיני, ועתה החוק יוצא לדרך, ויוחל רטרואקטיבית מ-1 באוגוסט 2009.



שר הרווחה, יצחק הרצוג, אמר כי "זהו ציון דרך לנכים ולאנשים עם מוגבלויות בישראל. זהו צעד בביסוס שוויון זכויות והזדמנויות לאוכלוסיית הנכים. המשרד יקיים מעקב על יישום החוק במלואו". דומיניסיני אמרה כי "התפישה העומדת מאחורי 'חוק לרון' היא שלנכים רבים היכולת להשתלב בעבודה ולהיות חלק מהחברה היצרנית, למרות נכותם. מדובר בשינוי מחשבתי ולפיו אנשים עם מוגבלויות יכולים וצריכים להיות חלק משוק העבודה הפעיל, וגם לקבל קצבת נכות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully