וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחרות בין מחלקות הסחר ב"מעריב" חושפת יעדי המכירות לאוקטובר

TheMarker Online

18.10.2009 / 17:23

הבלוגרית מעיין כהן חושפת בבלוג שלה: יעד המכירות של העיתון היומי - 7.5 מ' ש' ולאתר NRG - מ' ש'



תחרות שעורכת הנהלת בין מחלקות הסחר של העיתון חשפה את יעדי המכירות של העיתון לחודש אוקטובר – כך מפרסמת הבלוגרית מעיין כהן באתר שלה www.140.co.il.



כהן כותבת כי בימים האחרונים נתלו במסדרונות מעריב מודעות בהן נכתב: "יש לאן לחתור!!! מנצחים את אוקטובר ויוצאים ליום כיף בצפון. כל מחלקת מכירות שתעבור את סך המכירות כפי שמופיע מטה תצא ליום כיף מפנק בצפון".



על פי המודעות הללו, היעדים שנקבעו למחלקות השונות הם: מעריב יומי - 7.5 מיליון שקל, מקומונים - 3.7 מיליון שקל, כתבי עת וסגנון - 1.4 מיליון שקל, סטטוטוריות - 1.4 מיליון שקל, נשיונל ג'יאוגרפיק/רייטינג - 550 אלף שקל, מוספים מיוחדים - 410 אלף שקל, לוח דרושים + לוח - 310 אלף שקל, אתר nrg - מיליון שקל.



במכתב לעובדים נכתב עוד כי "אם כל המחלקות יחד יעברו סך הכנסות של 17 מיליון שקל, כל מחלקות הסחר ייצאו ליום כיף. זה אפשרי, זה בידינו, בואו נחתור יחד להצלחה". על המסמך חתום יורם אריס, משנה למנכ"ל מעריב. כהן מציינת כי היום פורסם נוסח חדש של המודעות, שלא כולל את הסכומים שפורטו במודעות הקודמות.



בתחילת החודש נודע על עזיבתו של מנכ"ל "מעריב", רוני קליינפלד. לתפקיד תמונה אווה מדז'יבוז', ששימשה עד לפני שנה סמנכ"לית פיתוח עסקי בזכיינית ערוץ 2 - "קשת". חוזהו של קליינפלד עתיד להסתיים בתחילת 2010, כאשר לפי החוזה, הוא יקבל חצי שנה נוספת של שכר.



קליינפלד שימש בתפקיד בשנתיים האחרונות, ומדובר בקדנציה השנייה שלו כמנכ"ל "מעריב". בעבר שימש כמנכ"ל הד ארצי. מדז'יבוז' שימשה כסמנכ"לית פיננסים ופיתוח עסקי ב"קשת" עד לפני כשנה, ולפני כן היתה מנכ"לית רדיו תל אביב.



בסוף חודש אוגוסט פירסמה מעריב את דו"חות הרבעון השני אשר הראו כי מעריב החזקות, בעלת השליטה בעיתון "מעריב", רשמה הפסד תפעולי של 23.5 מיליון שקל - זינוק של 58.7% לעומת ההפסד ברבעון המקביל ב-2008. החברה סיימה את המחצית הראשונה של השנה עם הפסד תפעולי של 37.7 מיליון שקל.



מהדו"חות עולה כי הכנסותיה של מעריב החזקות ממכירות הסתכמו ברבעון ב-90.1 מיליון שקל - ירידה של 17.3% לעומת הרבעון המקביל. בחברה הסבירו כי הירידה נובעת מפיחות בהכנסות ממודעות, שממנה המשיך לסבול כל ענף העיתונות המודפסת גם ברבעון האחרון. לפי החברה, לירידה בהכנסות תרמה גם התחרות הגוברת בתחום - בין השאר עם החינמון "ישראל היום", שהחל בנובמבר יופץ גם בימי שישי.



עלות המכירות של מעריב החזקות הסתכמה ברבעון השני ב-74.8 מיליון שקל, לעומת 83.3 מיליון שקל ברבעון המקביל - ירידה של 10%. בחברה אמרו כי לעלייה גרם זינוק של 32% במחירי הנייר לעומת הרבעון המקביל.



הוצאות החברה ברבעון השני הסתכמו ב-38.7 מיליון שקל, לעומת 40.5 מיליון שקל ברבעון המקביל - ירידה של כ-4%. החברה רשמה רווח חד-פעמי של 3.8 מיליון שקל בשל מכירת בית מעריב. בנטרול רווח חד-פעמי זה היו מסתכמות ההוצאות של החברה ב-42.5 מיליון שקל - סכום הגבוה בכ-5% מההוצאות בתקופה המקבילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully