וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציגי מחוז תל אביב עתרו כנגד המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין בטענה לקיפוח בתקציבים

נורית רוט

18.10.2009 / 17:51

נציגי הלשכה בתגובה: "מדובר בטענת הקוזאק הנגזל"



נציגי וועד מחוז תל אביב בלשכת עורכי הדין עתרו היום לבית המשפט לעניינים מנהליים בתל אביב נגד המועצה הארצית של הלשכה ונגד הוועד המרכזי שלה, בדרישה לבטל את הקריטריונים שקבעה המועצה הארצית לחלוקת תקציב הלשכה לשנת 2009.



לטענת העותרים, המיוצגים על ידי עוה"ד אמנון יצחקניא ואילן אמיר, המועצה ממשיכה לקפח את המחוז בכל הנוגע להקצבה המגיעה לו מתוך תקציב הלשכה. זאת על אף שלפני כחצי שנה קיבל בית המשפט לעניינים מנהליים עתירה קודמת של המחוז נגד התקציב וקבע כי על המועצה לגבש "קריטריונים ברורים, סבירים, שוויוניים ומובנים המבוססים על פרמטרים חשבונאיים ואחרים הרלוונטיים לקביעת תקציב ולחלוקת כספי הלשכה בין מוסדותיה השונים, לרבות תקציב מחוז תל אביב".



לטענת הועד, המועצה נהגה בשרירות וקבעה קריטריונים שרירותיים לחלוקת תקציב הלשכה. ביחס לקריטריון הראשון שקבעה המועצה, לפיו יחולקו באופן שווה דמי החבר אשר גובה הלשכה בין הוועד המרכזי לבין כל מחוזות הלשכה יחדיו, טוען המחוז כי "משלא בדקה המועצה את הצרכים של הוועד המרכזי ושל המחוזות, את העלות הכרוכה בסיפוק צרכים אלה, ואף לא בדקה את ההכנסות הנוספות של מוסדות הלשכה ואת הרזרבות אשר ברשותם, ממילא ברור כי קריטריון זה שרירותי הוא".



באשר לקריטריון לפיו יחולקו לכל מחוז 1.5 מליון שקל ואילו יתרת התקציב תחולק בין המחוזות לפי מספר החברים בכל מחוז, טוענים נציגי הוועד כי "משלא נבדקו כלל צרכיהם של המחוזות השונים, העלות הכרוכה בסיפוק צרכים אלה, הרזרבות וההכנסות שלהם, כי אם אך התקנים אודות הצרכים המינימאליים של המחוז הקטן ביותר, כלל לא ניתן לדעת האם אכן קריטריון זה הוגן, סביר ושוויוני והאם יהיה בו כדי לספק את צרכיו של העותר, המחוז הגדול ביותר. בנסיבות אלה, אף קריטריון זה שרירותי הוא".



המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין בתגובה: "הלשכה טרם קיבלה לידיה את העתירה של ועד מחוז תל אביב. עצם הפניית העתירה לעיתונות מעידה על שום מה הוגשה.נושא הקריטריונים נדון כבר על ידי בית המשפט, שהפנה את ההכרעה בהם למועצה הארצית. אין שחר לטענה שנפל פגם בקרטריונים, שנקבעו באופן מסודר על ידי מועצה סוברנית. תקציב וועד מחוז תל אביב גדל בשנים האחרונות ומתוכנן לגדול גם השנה.



לפיכך, טענות הקוזאק הנגזל נועדו כדי לייצר כותרות ואולי בדרך זו להשיג תקציבים נוספים ותו לא. המשימות שהלשכה ניצבת בפניהן הן הרבה יותר משמעותיות ומורכבות לעולם המשפטי במדינת ישראל, מאשר גחמות פוליטיות מיותרות של נבחרי ציבור בועד מחוז. התנהלות כזו מסייעת למתנגדי הלשכה ואי אפשר להשתחרר מהתחושה שזו גם מטרתה. בנסיבות אלה הלשכה תמשיך לנהל ענייניה במוסדותיה הסוברניים, ותשיב לעתירה, ככל שהוגשה, בבית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully