וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכונית ללא תקינה: לקראת פריסת תשתית הטעינה בטר פלייס זקוקה לתקינה

דניאל שמיל

18.10.2009 / 18:08

דורו תמיר, מנכ"ל מכון התקנים: תחום הטעינה הוא תחום בו התקינה חייבת להקדים את הנחת התשתית והייצור



דיונים על תקינה לרכב חשמלי ותשתיות טעינה עמדו היום (ראשון) במרכז ועידת iec העולמית לתקינה בתחום התחום האנרגיה והאלקטרוניקה. הוועידה נערכה הפעם בתל אביב, והדיון במכונית החשמלית נערך תחת חסותה של "בטר פלייס" הישראלית, שיש לה עניין מובהק לקדם תקינה אחידה לרכב חשמלי.



דורו תמיר, מנכ"ל מכון התקנים, ציין בדברי הפתיחה שלו, כי תחום הטעינה הוא תחום בו התקינה חייבת להקדים את הנחת התשתית וייצור המכוניות. יש בכך להסביר את החשיבות של בטר פלייס לתקינה, שהובילה למינויה של זיוה פתיר, המנכ"לית הקודמת של מכון התקנים לסמנכ"לית החברה לענייני תקינה.



הדיונים שנערכו היום הם המשך לעבודה בארגוני תקינה שונים כמו isc ו-iec, בהן פעילות חברות שונות לתשתית טעינה ויצרניות חשמל. יצרניות הרכב פעילות בעיקר בארגון האמריקני sae וכעת יש לקשר בין הארגונים השונים.



ניגודי אינטרסים ביו יצרניות רכב וטעינה מקשים על גיבוש תקינה אחידה, וד"ר ברק הרשקוביץ, מנהל הפיתוח של בטר פלייס, הודה כי "אנחנו חדשים בתחום ופחות מבינים בפוליטיקה של ועדות התקינה". חלק מהוויכוח נסב סביב השאלה האם המכוניות החשמליות ינועו מרחקים ארוכים, או שישמשו לנסיעה עירונית בלבד, ולכן אין צורך בתקינה בינלאומית.



בטר פלייס, המציעה טכנולוגיה להחלפת מצברים, טוענת כי המכונית החשמלית יכולה להיות תחליף מלא למכונית הבנזין ודוחפת לתקינה אחידה ובינלאומית. בינתיים, החברה כבר מפרסמת לפי איזה תקנים תעבוד בישראל ובדנמרק, כיוון שאינה יכולה להמתין להשלמת התקינה הבינלאומית.



התקינה כוללת תקעים ושקעים, עמדות טעינה, בטיחות רכב חשמלי, מארזי סוללות, תחנות החלפה ותקשורת בין מכוניות ותשתיות. החלק האחרון חשוב גם מבחינה עסקית – כך ניתן יהיה לטעון במדינה אחת, ולשלם לספק האנרגיה הקבוע שלך במדינה אחרת.



ד"ר גרג מונטי, מנהל הפיתוח בחברת ul לבדיקות בטיחות של מוצרים, ציין כי "השוק למכוניות חשמליות גדל במהירות, אך עדיין קטן בהרבה מזה של מכוניות בנזין. המכוניות ההיברידיות צפויות לשרוד לפחות עוד עשור ולהגדיל את נתח השוק שלהן בהתמדה".



"בצפון אמריקה", הוסיף ד"ר מונטי, "החדירה של מכוניות חשמליות יהיה איטי יותר בשל המרחקים הארוכים שננהגים שם. סין, לעומת זאת, תהיה שוק גדול למכוניות חשמליות בשל התמיכה הממשלתית הגדולה. תמריצי מס הם הכרחיים לקידום המכונית החשמלית". מונטי הביע חשש מהמגבלות של הטכנולוגיה של בטר פלייס: "לא ברור מה יקרה בזמן שמשפחות רבות ירצו לצאת לחופשה בו זמנית ויצטרכו מצברים להחלפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully