וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיפת בעלי האג"ח של לידקום אישרה את מתווה הסדר החוב בחברה ברוב של 97%

ניר צליק

18.10.2009 / 18:46

בעלי איגרות החוב התחייבו שלא לפעול לפירעון מיידי, ולא ליזום כל הליך משפטי כנגד החברה



המתווה להצלת לידקום יוצא לדרך. אסיפת בעלי איגרות החוב של החברה אישרה את המתווה, כאשר 97.4% מבעלי איגרות החוב שנכחו באסיפה נתנו את הסכמתם. בסך הכל, נכחו באסיפה כ-78% מבעלי איגרות החוב של החברה.



כחלק מההסכם, התחייבו בעלי איגרות החוב שלא לפעול לפירעון מיידי, ולא ליזום כל הליך משפטי כנגד החברה. הריבית על איגרות החוב, בגובה של 6.65%, תשולם למחזיקי האיגרות עד סוף 2010 במועדים הקבועים, ב-15 בינואר וב-15 ליולי 2010. בעלי איגרות החוב ביקשו להפוך את תשלומי הריביות לרבעוניים אך לא נענו בשלב זה, מאחר והבנקים הביעו התנגדות.



הבנקים (הפועלים, לאומי, דיסקונט, בינלאומי ו-bnp פאריבה), שיוצגו על ידי עו"ד עופר שפירא , יעמידו ערבויות חדשות בהיקף שיגדל עד לסכום 11 מיליון דולר ללידקום, כאשר העירבון לערבויות אלו יהיו כספים שיוזרמו לנאמן בהיקף של עד 11 מיליון דולר. בשלב זה החובות הקיימים של לידקום למחזיקי האג"ח ולבנקים לא ייפרעו, כאשר גם הבנקים התחייבו לא ייגבו את החובות עד תום 2010.

כספים אלו, שיגיעו מהכנסות החברה, ינוצלו על ידי הבנקים רק אם הערבויות של לידקום יחולטו. אם הערבויות שיעניקו הבנקים ללידקום לא יחולטו, והחברה תפורק, סכום זה יחולק לפי גובה החוב של החברה לבנקים ובעלי האג"ח. בנוסף, אם לחברה יהיו עודפי הכנסות מעבר לסכום זה, ישמשו העודפים לסלק את חובותיה כנגד הבנקים ומחזיקי איגרות החוב לפי גובה החוב כלפי הצדדים. בנוסף, יקבלו הבנקים ובעלי איגרות החוב מניות או אופציות בשיעור מהותי, כפי שייקבע במשא ומתן בין החברה וביניהם.



בכך תוכל החברה להמשיך ולתפקד, מאחר שהחברה לא היתה מסוגלת לבצע פרויקטים ללא ערבויות. זאת משום שבכל פרויקט שבו היא זוכה היא נדרשת להציג ערבויות לפיהן היא תוכל לבצעו וכן ערבויות הקשורות לטיב הפרויקט.



בדצמבר 2006 גייסה לידקום 125 מיליון שקל ממשקיעים מקומיים. היקף ההתחייבויות של לידקום לבעלי האג"ח הוא כיום כ-98 מיליון שקל, אחרי שברבעון הראשון העבירה לידקום תשלום קרן ראשון מתוך עשרה תשלומים בהיקף של 11.5 מיליון שקל.



במהלך הרבעון השלישי פרעה החברה חלק מהתשלום השני, בהיקף של 7.9 מיליון שקל, כחלק מהסכם עם בעלי האג"ח. במועד אסיפת בעלי האג"ח הקודמת, דחתה החברה חלק מן התשלום ל-31 באוגוסט, בסך של כ-7.9 מיליון שקל. לאחר מכן הודיעה כי היא דוחה את התשלום עד להגעת החברה להסדר עם הבנקים. מעשית, שילמה החברה רק שליש מתשלום הקרן ואת הריבית. כעת, בעקבות ההסדר, דוחה החברה את תשלום הקרן עד סוף 2010 כאשר את הריבית היא תשלם.



לידקום מספקת שירותי תקשורת ועוסקת בהקמה ובניהול של פרויקטים מורכבים בתחום התקשורת האלחוטית והקווית. עם מחזיקי המניות העיקריים שלה נמנים אלקו אחזקות של גרשון זלקינד (11.6%), קרן רימון המנוהלת על ידי צביקה לימון (7.3%) וקרן פימי המנוהלת על ידי ישי דוידי (4%).



את הרבעון השלישי סיימה לידקום עם הכנסות של 95.2 מיליון שקל. זאת, לעומת הכנסות של 247.6 מיליון שקל ברבעון המקביל. בשורה התחתונה, הסתכם ההפסד הנקי של לידקום ב-112.4 מיליון שקל לעומת רווח נקי של 3.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. בניכוי קרן הפרשי תרגום הסתכם ההפסד הנקי של לידקום ב-106 מיליון שקל.



הנתונים הקודרים גררו את הפרת ההתניות הפיננסיות שנחתמו עם הבנקים. התניות אלה נחתמו רק לפני כשבעה חודשים, לאחר שלידקום לא עמדה גם בהתניות הקודמות. עם ההפרה, הבנקים יכלו להעמיד את יתרת האשראי לפירעון מיידי, אך במסגרת ההסכם הם לא יעשו כן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully