וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקי דורסמן מאשר: הפסדתי את כספי אצל איש העסקים הבריטי ניק לוין

שוקי שדה ורונית דומקה

18.10.2009 / 21:00

סך חובותיו של לוין, שהוכרז בתחילת החודש כפושט רגל, למשקיעים, עשוי להגיע ליותר מ-300 מיליון ליש"ט



איש העסקים מיקי דורסמן אישר ל-themarker כי הוא אחד מנושיו של איש העסקים הבריטי ניק לוין. אתמול דיווח "פייננשל טיימס" כי דורסמן הוא אחד מאנשי העסקים שאת כספם הפסיד לוין, והיה אחד הגורמים שהביאו את בית המשפט להכריז עליו כפושט רגל.



בשבוע שעבר פירסמה העיתונות בבריטניה דיווחים לפיהם לוין בן ה-45, סוחר מוביל בסיטי של לונדון, נעלם לאחר שהוגשו נגדו תביעות מצד משקיעים שאת כספם הפסיד. תחילה, הוערך הסכום שנתבע מלוין ב-70 מיליון ליש"ט, אך היום התברר כי הסכום יהיה גדול הרבה יותר. בתוך כך התברר גם כי לוין למעשה לא נעלם, אלא אושפז במרפאה לבריאות הנפש בבריטניה בשל מתחים.



לדברי דורסמן, היכרותו עם לוין שטחית - הוא פגש בו לפני מספר שנים פעם אחת בלבד, והיום אפילו לא היה מזהה אותו ברחוב."מדובר בכסף שהושקע באמצעות בנק ההשקעות שבבעלותי ולוין היה אחראי עליו", אמר דורסמן, שסירב לומר איזה סכום הושקע אצל לוין.



סך חובותיו של לוין למשקיעים שאת כספם הפסיד, רובם בבריטניה, עלול להגיע ל-200 מיליון ליש"ט - פי שלושה מהסכום המקורי שעליו דובר. מספר המשקיעים שמבקשים לתבוע את כספם בחזרה הולך וגדל - דיווח היום העיתון הבריטי "סאנדיי טיימס".



עוד דיווח ה"טיימס", כי הולך וגדל מספר הלקוחות שיצרו קשר עם חברת דלויט, שמונתה לכונסת נכסיו של לוין, לאחר שהוכרז כפושט רגל לפני כשבועיים. עד כה, פנו לדלויט 30 איש, ביניהם גם בנק בבריטניה, שטוען כי לוין היה חייב לו כמה מיליוני ליש"ט. מקור שמכיר את לוין באופן אישי אמר ל"טיימס", כי "30 לקוחות זה מספר ממש מצחיק - יש עוד המון".



מקור בחברת חקירות פרטית בבריטניה אמר כי התביעות נגד לוין, המכונה על ידי מקורביו "בינו", עשוי לעלות על 300 מיליון ליש"ט, בשל התשואות הגבוהות שהרוויחו, כביכול, המשקיעים, לפי מה שסיפר להם.



"הוא לא ממש מיידוף", אמר מקור המקורב לחקירה ל"טיימס", והתייחס להשוואה המתבקשת לברנרד מיידוף, מנהל הכספים ויו"ר נאסד"ק לשעבר, שהונאת הפונזי הגדולה שלו נחשפה בסוף השנה שעברה. "אולם מהחקירה עולה כי הוא לקח כסף מאנשים והשקיע אותו בדברים מסוכנים הרבה יותר מכפי שחשבו", הוסיף המקור.



הרשויות בבריטניה מתכננות כעת להוציא נגד לוין, שבבעלותו דרכונים של כמה מדינות, צו יציאה מבריטניה מחשש שימלט מהמדינה. בבעלותו של לוין, יהודי בעל קשרים לישראל, שגילה בעבר עניין ברכישת קבוצת הכדורגל מכבי תל אביב, וילה בהרצליה, והוריו ואחותו גם הם מחזיקים בבתים בישראל, שרכש עבורם.



אף כי העיתונות בבריטניה, שעסקה בשבוע האחרון לא מעט בפרשת ניק לוין, תיארה אותו כסוחר חלקלק, שניהל אורח חיים נהנתני וראוותני, חבריו של לוין ביקשו להגן עליו. "הוא לא כל כך שחצן", אמר אחד ממכריו. "הוא אדם שנהנה לתרום באופן ספונטני לצדקה אם כי תמיד אמר לקרנות צדקה לא להסתמך עליו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully