וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידר שוקי הון: למכור את מניית אפריקה - לאחר ההסדר הרבה בעלי מניות חדשים יממשו אחזקות

מאת מיכאל רוכוורגר

19.10.2009 / 7:02

האנליסטים של בית ההשקעות נותנים למניית אפריקה מחיר יעד של 20 שקל - הנמוך ב-62% ממחירה בבורסה



>> מניית אפריקה ישראל שבשליטת לב לבייב עלתה בשבועות האחרונים בעשרות אחוזים. הסיבה לעליות היו המגעים המתנהלים בין נציגות של מחזיקי סדרות האג"ח וראשי החברה. אך למרות המומנט החיובי, בבית ההשקעות לידר שוקי הון ממשיכים להמליץ למכור את מניית החברה.



"אפריקה יקרה, שוויה מנופח ומנותק מהמציאות. גם תחת הנחה שנראה שיפור משמעותי במצבן של חברות הבנות. חשוב לזכור שעדיין אין הסדר ובמקרה שהמגעים יכשלו הדבר יעשה רע מאוד למניה. בנוסף, לאחר ההסדר יהיו הרבה בעלי מניות חדשים - הגופים המוסדיים, שכיום כמעט ולא מחזיקים במניות - ולאחר ההסדר הם עשויים לפעול למימוש אחזקות", כותבים אלון גלזר, סמנכ"ל מחקר של לידר שוקי הון, וגליה מיכלביץ', האנליסטית של בית ההשקעות. גלזר ומיכלביץ' ממשיכים להמליץ למכור את מניית אפריקה במחיר יעד של 20 שקל למניה - הנמוך בכ-62% ממחירה בבורסה.

כלכלני לידר בחנו את השווי של אפריקה לאחר התגבשות ההסדר, לפי עקרונות שסביבם מתנהלים כיום המגעים בין הצדדים. העקרונות כוללים הזרמה של מיליארד שקל על ידי הבעלים לב לבייב, המרה של חוב של 1.5 מיליארד שקל למניות חברות הבנות, והותרת השליטה באפריקה.



גלזר ומיכלביץ' מציינים כי בשל חלוקת מניות החברות הבנות לבעלי האג"ח, הפוטנציאל העתידי להצפת שווי באפריקה - קטן. לפי החישובים של לידר שוקי הון נכון להיום שווי האחזקות של אפריקה עומד על כ-10.2 מיליארד שקל, היקף התחייבויותיה סולו 8 מיליארד שקל (לא כולל ארה"ב) וכן התחייבויות של כ-5 מיליארד שקל בגין הפעילות בארה"ב, כך ששווי האחזקות של אפריקה (nav) מסתכם במינוס 2.9 מיליארד שקל, הגוזר מחיר מניה כלכלי שלילי של מינוס 51 שקל למניה.



לגבי מודל השווי הנכסי הנקי (nav) כותבים בלידר: "מבחינה של השווי הסחיר של האחזקות של אפריקה היום נראה שלאחר ההסדר נגיע למצב ששווי החברה יעמוד על כמיליארד שקל, שווי שיגזור מחיר נמוך מאוד למניות - פחות מ-10 שקל למניה".



בלידר המשיכו לבחון את המודל גם תחת הנחה אופטימית שלשיפור דרמטי בשווי האחזקות של אפריקה בתקופה הקרובה. הם הניחו עלייה של 100% בשווי של כל חברות הבנות הציבוריות - אפריקה נכסים, אפריקה מגורים, אפריקה תעשיות, דניה סיבוס ואפי פיתוח. האחרונה פועלת ברוסיה וההנחה הנה כי מחיר מנייתה יעלה לשווי של 5 דולר למניה. כן הניחו עליית שווי של כ-350 מיליון דולר בפעילות בארה"ב.



בהתאם להנחות הללו הסיקו בלידר שוקי הון כי שווי האחזקות של אפריקה עולה לכ-5.7 מיליארד שקל, אך שווי זה משקף מחיר מניה שעדיין נמוך מ-50 שקל. בעקבות כך מציינים בלידר שוקי הון נראה כי רכישת המניות של חברות הבנות בכלל ושל אפי פיתוח בפרט, עדיין עדיפה בהרבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully