וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצת איילון קונה את הפעילות של בית השקעות קוואטרו

נועם בר

19.10.2009 / 7:02

המחיר שתשלם איילון לקוואטרו אינו קבוע, וכולל שיעור מסוים מדמי הניהול העתידיים שתגבה איילון מהקרנות שתרכוש



>> קבוצת איילון אחזקות, שבבעלות לוי רחמני (79%), מרחיבה את פעילות הפיננסים שלה וקונה את פעילות קרנות הנאמנות וניהול התיקים של בית ההשקעות קוואטרו.



קבוצת איילון תשלם לקוואטרו 1.5 מיליון שקל תמורת תיקים מנוהלים עם נכסים בהיקף של 162 מיליון שקל, ולפחות 3.75 מיליון שקל תמורת קרנות הנאמנות המנהלות נכסים בשווי של 272 מיליון שקל.

המחיר שתשלם איילון לקוואטרו על קרנות הנאמנות אינו קבוע והוא כולל אחוז מסוים מדמי הניהול העתידיים שתגבה איילון במשך כמה שנים מהקרנות שקנתה מקוואטרו. את העסקה תבצע איילון אחזקות הציבורית באמצעות החברה הבת, איילון פתרונות פיננסים, שמנהלת כ-5.5 מיליארד שקל.



עד לפני חודשיים החזיקה איילון בפעילות קרנות נאמנות. לפני חודשיים נפרדו מהחברה שלושת מנהלי הקרנות של איילון - גיל בארי, יונתן דולברג ומוריס סבג. הם החזיקו בכ-25% מאיילון פתרונות פיננסים ולקחו עימם את פעילות קרנות הנאמנות של איילון כשהם משנים את שמה לאוריון - קרנות נאמנות. מאז חיפשה איילון לרכוש פעילות קרנות נאמנות.



"הכוונה היא לבנות בית השקעות עם כל הפעילויות הנלוות. חיפשנו משהו לא גדול מדי. מצאנו בקוואטרו אנשים טובים וגוף איכותי שהתאים לנו. אנו בהחלט שוקלים לרכוש עוד פעילויות של בתי השקעות אחרים אך קודם נסיים להטמיע את הפעילות הזו של קוואטרו בתוך איילון ואז נמשיך", אמר נועם ברוורמן, מנכ"ל איילון פתרונות פיננסים ומי ששימש בעבר משנה למנכ"ל פריזמה.



בית ההשקעות קוואטרו הוקם ב-1997 ונמצא בבעלות שווה של משה ששון, רונן אידל ואיציק עוז. לפני כמה חודשים העביר קוואטרו את פעילות קופות הגמל שלו בהיקף של 40 מיליון שקל למנורה מבטחים תמורת אחוזים מדמי הניהול. כעת עם מכירת פעילות קרנות הנאמנות וניהול התיקים לקבוצת איילון נשאר קוואטרו ללא פעילות פיננסית בניהולו. גורם המקורב לחברה אמר כי אין מן הנמנע שכעת תהפוך קוואטרו לגוף שפעילותו העיקרית תהיה שיווק קרנות נאמנות. "בגלל המודל הייחודי שעל פיו נעשתה עסקת המכירה של הקרנות - לפיו התמורה למוכרים תלויה בדמי הניהול העתידיים שיניבו קרנות הנאמנות - יש לקוואטרו תמריץ לפעול לשיווק הקרנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully