וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל פיננסים מוותרת על המסחר במט"ח

מאת נועם בר

19.10.2009 / 7:02

כלל פיננסים מוכרת את אחזקותיה בחברת המסחר במט"ח אווא פורקס למקימי החברה; תזרים המזומנים מהעסקה צפוי להגיע ל-51 מיליון שקל. המנכ"ל החדש טל רז: "נתמקד בפעילות הליבה שלנו"



>> כלל פיננסים מתנער מפעילות המסחר במט"ח: בית ההשקעות, שמחזיק ב-33% מחברת המסחר במט"ח אווא פורקס, ימכור מחצית מאחזקותיו למקימי החברה עמנואל קרוניץ ונגב נוסצקי. היקף העסקה מסתכם ב-7.1 מיליון שקל.

בנוסף, בתמורה ל-1.9 מיליון שקל ניתנה לקרוניץ ולנוסצקי אופציה לרכישת 16.5% הנותרים מאחזקות כלל פיננסים באווא. מחיר המימוש שנקבע עומד על 7.44 מיליון דולר. כחלק מהעסקה חילקה אווא קודם לחתימתה דיווידנד בהיקף של 7.5 מיליון דולר, שחלקה של כלל פיננסים בו הסתכם ב-2.47 מיליון דולר. עד היום החזיקו קרוניץ ולנוסצקי ב-28% מאווא פורקס כל אחד. 5% נוספים מחזיק מושיק ליפץ מכוכבי העונה הראשונה בסדרת הריאליטי הישרדות.



עוד סוכם כי כחלק מהעסקה תפרע אווא את שארית החוב שיש לה לכלל פיננסים בסך של 1.4 מיליון דולר. בעבר קיבלה אווא מכלל פיננסים הלוואת בעלים בהיקף של 2.3 מיליון דולר. חלקה הראשון של עסקת אווא פורקס הניב לכלל פיננסים תזרים מזומנים של כ-6.3 מיליון דולר השווים כ-23.4 מיליון שקל. החברה העריכה כי היא צפויה לרשום עקב העסקה רווח שאינו מהותי בדו"חות הרבעון הרביעי.



אם תמומש האופציה שניתנה לרוכשים תקבל כלל פיננסים מהעסקה תזרים מזומנים כללי של 13.73 מיליון דולר - כ-51 מיליון שקל נכון לערך הדולר כיום. מקורבים לעסקה סבורים שמימוש האופציה יניב לכלל פיננסים רווח משמעותי.



העסקה מתבצעת על רקע הודעת החברה האם, כלל ביטוח, שבכוונתה לגייס עבור כלל פיננסים כ-150 מיליון שקל. זהו תזרים מזומנים חשוב לכלל פיננסים הנמצאת בתקופת שיקום תחת הנהגתו של המנכ"ל החדש טל רז.



עם פרסום העסקה אמר אתמול רז: "חברת כלל פיננסים מגבשת בימים אלה אסטרטגיה שעיקרה התמקדות בפעילות הליבה של בית ההשקעות. מימוש אחזקותיה של כלל פיננסים באווא הוא שלב ראשון במימוש אסטרטגיה זו".



מקורב לעסקה הסביר אתמול ל-themarker את הסיבות שדחפו את כלל פיננסים למכור את אווא למרות היותה פרת מזומנים מניבה: "הפעילות של אווא מתבצעת מול מדינות רבות בעולם. מצב כזה מצריך רגולציה בינלאומית כבדה שנוטלת מכלל פיננסים משאבים רבים. בנוסף תחום המסחר במט"ח הוא תחום מסוכן לשם ולמותג עקב מצבו הפרוץ בישראל והדיווחים על ניגודי עניינים בין חלק מהגופים ללקוחות".



כעת נותרה כלל פיננסים עם דילמה קשה לגבי חברת בת אחרת שלה - כלל חיתום. לצחי סולטן, שרכש לפני כחצי שנה את השליטה בכלל חיתום ישנה אופציה לקניית 30% נוספים מאחזקות כלל פיננסים בכלל חיתום. מצב זה יותיר את כלל פיננסים עם אחזקות של 20% בלבד בחברה המצליחה.



סביר שרז, שבוחן מקורות הכנסה איכותיים לכלל פיננסים, לא ירווה נחת ממצב כזה. מצד שני ניגוד העניינים המתלווה לבית השקעות שמחזיק בחברת חיתום יכול להוות סיבה טובה לכלל פיננסים לוותר על הגדלת האחזקות בכלל חיתום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully