וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקי דורסמן: "הפסדתי אצל ניק לוין, אבל לא הייתי מזהה אותו ברחוב"

מאת שוקי שדה ורונית דומקה

19.10.2009 / 7:02

דורסמן סירב לומר מה הסכום שהשקיע אצל לוין, סוחר בסיטי של לונדון שהוכרז בתחילת החודש כפושט רגל. חובותיו של לוין למשקיעים עשויים להגיע ליותר מ-300 מיליון ליש"ט



>> איש העסקים מיקי דורסמן אישר אתמול ל-themarker את הדיווח ב"פייננשל טיימס", לפיו הוא אחד מאנשי העסקים שאת כספם הפסיד הסוחר הבריטי ניק לוין. דורסמן אישר גם כי הוא אחד מנושיו של לוין, וכי היה בין הפונים לבית המשפט כדי שזה יכריז על לוין כעל פושט רגל.

לדברי דורסמן, היכרותו עם לוין שטחית - הוא פגש בו פעם אחת בלבד לפני כמה שנים, וכיום לא היה מזהה אותו ברחוב. "מדובר בכסף שהושקע באמצעות בנק ההשקעות שבבעלותי, ולוין היה אחראי עליו", אמר דורסמן. עם זאת, הוא סירב לומר איזה סכום השקיע אצל לוין.



לפי דיווחי העיתונות בבריטניה מהשבוע שעבר, לוין (45) - סוחר מוביל בסיטי של לונדון - נעלם לאחר שהוגשו נגדו תביעות מצד משקיעים שאת כספם הפסיד. תחילה הוערך הסכום שנתבע מלוין ב-70 מיליון ליש"ט, אך כעת מתברר כי הסכום יהיה גדול בהרבה. בתוך כך, התברר כי לוין לא נעלם, אלא אושפז במרפאה לבריאות הנפש בבריטניה לאחר שסבל ממתחים.



העיתון הבריטי "סאנדיי טיימס" דיווח כי חובותיו של לוין למשקיעים, רובם בבריטניה, עלולים להגיע ל-200 מיליון ליש"ט - פי שלושה מהסכום המקורי שעליו דובר. מקור בחברת חקירות פרטית בבריטניה אמר כי התביעות נגד לוין, המכונה על ידי מקורביו "בינו", עשויות אף להסתכם ביותר מ-300 מיליון ליש"ט, בשל התשואות הגבוהות שהרוויחו כביכול המשקיעים, לפי מה שסיפר להם לוין.



עוד דיווח ה"טיימס", כי מספר המשקיעים שמבקשים לתבוע בחזרה את כספם מלוין גדל והולך, וכי לקוחות רבים יצרו קשר עם חברת דלויט, שמונתה לכונסת נכסיו של לוין לאחר שהוכרז כפושט רגל לפני כשבועיים. עד כה פנו לדלויט 30 איש, בהם גם בנק בבריטניה, שטוען כי לוין היה חייב לו כמה מיליוני ליש"ט. ואולם מקור המכיר את לוין באופן אישי אמר ל"טיימס", כי "30 לקוחות זה מספר מצחיק - יש עוד המון".



"הוא לא ממש מיידוף", טען ב"טיימס" מקור המקורב לחקירה, בהתייחסו להשוואה המתבקשת לברנרד מיידוף - מנהל הכספים ויו"ר נאסד"ק לשעבר, שהונאת הפונזי הגדולה שלו נחשפה בסוף השנה שעברה. "עם זאת", הוסיף אותו מקור, "מהחקירה עולה כי הוא לקח כסף מאנשים, והשקיע אותו בדברים מסוכנים הרבה יותר מכפי שחשבו המשקיעים".



הרשויות בבריטניה מתכננות להוציא נגד לוין - שבבעלותו דרכונים מכמה מדינות (בהן כנראה גם ישראל) - צו יציאה מבריטניה, מחשש שיימלט מהמדינה. לוין הוא יהודי בעל קשרים לישראל, שגילה בעבר עניין ברכישת קבוצת הכדורגל מכבי תל אביב ומחזיק בבעלותו וילה בהרצליה. הוריו ואחותו מחזיקים אף הם בתים בישראל, שהוא עצמו רכש בעבורם.



העיתונות בבריטניה, שעסקה לא מעט בפרשת ניק לוין בשבוע האחרון, תיארה אותו כסוחר חלקלק, שניהל אורח חיים נהנתני וראוותני. מנגד, חבריו של לוין ביקשו להגן עליו: "הוא לא כל כך שחצן", אמר אחד ממכריו. "הוא אדם שנהנה לתרום באופן ספונטני לצדקה, אם כי תמיד אמר לקרנות הצדקה שלא להסתמך עליו".



בין המשקיעים שתובעים את לוין, מלבד דורסמן, נמצאים כמה מאנשי העסקים הבולטים בבריטניה. אחד מהם הוא ריצ'רד קרינג, איש עסקים לונדוני ידוע, שבבעלותו כמה מהמסעדות היוקרתיות והידועות ביותר בבירה הבריטית. העיתון "דיילי מייל" דיווח בסוף השבוע כי לוין חייב 18 מיליון ליש"ט לטייקון ישראלי, וסכום של 5-6 מיליון ליש"ט לחברים בקהילה היהודית של לונדון, שבה היה מעורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully